כי זה כל האדם"

והאדם צלם אלוקים .

וכי ניתן בכלל למנות ולספור את האלוהים.

כך ביקשה התורה לקבע שלא יספרו ולא יכמתו בני אדם .

כי כשם שלאלוהים אין מספר ואין יומרה לסייג אותו בדבר כך האדם באשר הוא אדם לעולם אין לו מידה של ספירה הוא בהיותו אדם הוא השלמות שאין כל מספר יכול להשפיע או לפגום בה

אדם אחד הוא הכל .

כל מספר מעבר לזה לכאורה אך משכפל את המהות הכוללת בלבד.

ואין ענין של הצטברות אריתמטית.

לכן לצורכי בני האדם המציאה התורה אמצעי מתוחכם רעיונית לספור בכסף בדמות מחצית השקל.

והכל להורות ולרמז :

שגם הספירה המדומה הלזו הטכנית .

לעולם איננה מצביעה על שלמות רעיונית כל שהיא אלא רק על יעוד של מחצית טכנית כאמור.

הנה כי כן בהיות האדם צלם אלוקים אין להתייחס אליו כאל מספר מצטבר ונערם האדם הבודד הוא כל המספרים האפשריים.

 

1. עוד על הספירה ולמה היא נקראת "מפקד"

כשסופרים בני אדם לכאורה מתיימרים להתייחס אליהם כקיימים במובן מאליו.

כברי קיימא ואנו הרי יודעים כי בכל רגע נתון הספירה יכולה לחזור לאחור, במובן זה שבכל רגע האדם יכול להסתלק מהעולם.

לכן הקדימה וציוותה התורה כנגד אותה היומרה כאילו להקדים ולכפר על הנפש קודם לגזור על האדם צניעות רעיונית ושנית שגם בפועל, שיהא ה"ראש" שלם עם "הנפש" ושניהם יחדיו יהיו ראויים לספירה שתהא הנפש אכן ראוייה להנקב ולהמנות על החיים. שהמפקד לא יהפוך לפקידה שה´ יפקוד אותו על מעשיו ויגזור עליו מיתה לכן מוצאים אנו בהיקשר זה שניים ראשית שהפעולה נקראת "מפקד" ושנית משום שזה גם בפונקציה של "מפקד" ונתנו איש כופר נפשו.[קיום הראש מותנה בכופר הנפש]

יכול והייתי חושב שבמחצית השקל אני "קונה" לי פוליסת ביטוח חיים שלמה והרמטית באה התורה לרמז במחצית השקל שזה רק מחציתו של דבר.

מחצית השיקולים מיד לאחר המפקד בשביל שהאדם אכן יבטיח את חייו עליו לעבוד על המחצית האחרת המחצית הרוחנית הראש לפי שעה נפדה במחצית השקל אך הנפש זקוקה לפדיון במחצית נוספת

והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה

1. מושה שמשכיל למשות גם את הקב"ה מחרון אפו

משה אהרון נווה עמל הרצליה 2/28/2013 1:47:00 PM

חרון אף ה´ נבדל הוא מחרון בני האדם שהוא גם מותנה בשלבי הררכיה הכרחיים ולא עוד אלא בשלב האחרון טרם "הצתתו" מי העומד על הכפתור או הברז הוא צדיק או צדיקים שבכל דור.

הם המחסום האחרון בפני כל פרץ של חרון אף. וזו תורת הניסתר שנעלמה מאיתנו

זה גם הצד האחר בשמו של "משה".

שהוא לא רק מושה ומציל בני אדם, אלא גם "מושה" ומציל את ה´ מחרון אפו.

לפיכך אמר משה לה´ .

אם אינני מצליח להגשים משמעות זו בשמי שאני גם "מושה" אותך מביצת חרון האף שלך, כי אז אין כל משמעות בשם משה.

ולכן מחני נא מספרך אשר כתבת.

 

 

 

 

 

----------------------------------------------------- משום שאמר לו : "ופניי לא יראו"

משה אהרון נווה עמל הרצליה 3/1/2013 12:08:00 PM

לשון ויחל כאן באה להדגיש כי

משה ייחל לראות את פני ה´ .

אך לא יכל היה לזכות בכך כילוד אישה

לפיכך ויחל כאן משום "התחלה" בלתי ממומשת עד תומה וכי ויחל שכאן,

אינו אלא "ראיית פנים"

אך בתודעה---------------------------