כידוע שאין לך דבר שאינו מוזכר בתורה.
והנה תהפוכות ההיסטוריה של המאה העשרים :
שואה ותקומה
שהן מניצניה של הגאולה השלמה – גאולת הקץ
לכאורה לא יתכן שלא ירמזו בתורה
על אף שנדמה
שהתורה איננה "מצע" רגיל של נבואות העתיד.
אם כן , נבואות שהם בבחינת אושיות של גאולת הקץ
כן בא זכרן בתורה
ובחלוקת "עבודה" מוזרה משהו כעין בהפוך על הפוך
המשימה התחלקה בין שני נביאים משה ובלעם
משה ובלעם שניהם לא בכדי, נדרשו למונח הטעון של :
"אחרית הימים"
משה כשניבא על השואה האיומה בדבריו הבאים :
" וקראת אתכם הרעה באחרית הימים"
ובלעם בפרשתינו לענין התקומה והגאולה לאמור :
"לכה ואיעצך אשר יעשה העם הזה לעמך באחרית הימים
הנה כי כן
שני הנביאים הללו התנבאו על אחרית הימים
משה בפאזה הרגישה ביותר מבחינתו לא רק כמנהיג
אלא כאומן דואג נדרש לכואב ביותר מבחינתו
לשואה האיומה – בבחינת הרעה של אחרית הימים
ובלעם כנביא הגויים שעליו הוטלה המלאכה כבר לכתחילה
לנבא גם בעבור הגויים על דבר גאולתם העתידית של בני ישראל
גאולה, שיהא לה השפעה מכרעת
גם על הגויים