בזיעת אפך תאכל לחם.

 ויש ונתפשו לטעות היסטורית כשפירשו "והגית בו יומם ולילה" כתלמוד תורה בלבד, שאין בצידו מלאכה של פרנסה.

 ואין לך טעות גדולה מזו.

 והגית" : איננו תלמוד, במובן הקלאסי של ישיבה ושקידה אך בלימוד וכמה שיותר.

 והגית היא הצד האחר של הלימוד שהוא כעין נסיכת נשמה בכל מעשה ומעשה.

"והגית" היא פעולה מחשבתית אסוציאטיבית הנלווית לכל עשייה כאילו לומר לך כל מה שאתה עושה תעשה זאת בפריזמה, בכוונה ובמשקפיים תורניות, ואפילו כשאתה סתם מתהלך בדרך .

 ההגה צריך להיות באוריינטציה תורנית

 שהרי כיצד מקיימים והגית בו בלילה .

 אלא שהנפש היהודית הטהורה שספוגה בתורה ובמעשים טובים ביום, גם כשהיא ישנה ליבה ער ל"הגות" בדברים של תורה

 מין הצפה של התת מודע

 על כל פנים הקיש "והגית" של לילה

 ל"והגית" של יום.

 מה הראשון איננו מבטל את הצורך הגשמי והצורך החשוב של השינה,כך והגית של יום איננו מבטל את ערך העיקרי - מהותו של החול : של ששת ימים תעבוד

של הפרנסה בכבוד של בזיעת אפך תאכל לחם -זה החיוב

וגם השלילה - אפס לא יהיה בך אביון

 על רקע זה לכאורה ברורים הכתובים

 בכל זמן נתון יהיה תמיד אביון בארץ אבל אתה מצווה לקיים תמיד אפס כי לא יהיה בך אביון בעצמך, במשפחתך, בעירך ובארצך .

 תשאף ל"אפס" אבל תדע כי לעולם אין "אפס עניות.

 אבל שני הכתובים גם תוחמים את מרחב המטלה. אתה לא יכול לעצור בעצמך , בעירך אלא חייב אתה לשאוף לאפס היחסי הגדול ביותר גם בארץ וגם בעולם

לכן המטלה התורנית העיקרית שלכתחילה לעשות הכל להוציא כמה שיותר מקו העוני ובמעגלים רחבים ככל האפשר.

 כל מה שאי אפשר ותמיד יוותרו עוד עניים חייב אתה לנהוג בהם בפאזה המשלימה האחרת - לתמוך בהם

 כל מי שנותר הוא בבחינת גזירת שמיים יה-מוך הקב"ה גרם לו להיות נמוך שידו תהיה מטה ואתה מצווה להתייחס אליו כאל "אחיך"

 על כל המשתמע מכך

 

 

 יהדות התלמודית הזניחה את ספר בראשית - וחבל

 

 

 

חבל - [ אגב,גם במובן של "חבלי גאולה"]

 הקב"ה ברא עולם במבנה של פיראמידה ערכית .הבסיס הרחב שלה חייב להיות מקיף יקום ומלואו וכולל ומכיל ערכיים גלובליים שיסודם בטבע של הבריאה ,התנהלות היקום ורצון הבורא

 להוותינו היהדות התלמודית ואחריה ביתר שאת החרדית כאילו דלגו על בסיס הרחב של הפיראמידה. משל התחילו הם הם ערכיתאת התורה אך מספר שמות .

כדי להתלנן בדיעבד שהיה צריך בכלל להתחיל את התורה מהמצווה הראשונה שבספר שמות דוקא .

משל עד עתה כלל לא ניתנו מצוות [קדושת החיים,שבת, מילה ועוד]וגם אם כן אין עולם ומלואו - רק עם ישראל

 גאולה לא תיכון אלא אם נשוב ונעשה בדק ביית יסודי . אלא אם נשוב לחזק ולבנות נכון את הבסיס הערכי הרחב כאמור

 והנה לענין מאמר זה : ספר בראשית בהחלטת היוצר כמי שמכיר טוב מכולם את טבע האדם ואת צורכיה של הבריאה כולה, הורה למען בניינו ותיקונו הנכון של עולם על חלוקת תפקידים היכרחית בכל לבנה ולבנה של בנין. בכל בית ובית

 האיש לעמל יולד: לדם יזע ודמעות של פרנסה קרוב ומחובר לאדמה כי ממנה נוצר ראשונה.

והאישה כקומה שניה של בנין :לבנין ובדק הביית פנימה [ וכך בערך חשוב מאד כשלעצמו לימוד התורה שהתורה שאגב היא עצמה, הכתיבה לו ללימוד מגבלות משלה לטובת המעשה מהם מאותם אושיות בראשית התעלמו .

הפכו את היוצרות האיש הפך כעין מלאךשנתק עצמו מהחיבור הטבעי שלו לאדמה משל היושב תדיר על כן השיגור לשמיים והאישה נדרשה להזרק החוצה להתחבר אל האדמה ולהביא את הפרנסה .

 לא יעזור לנו ,יקח עוד עשר ועשרים שנה והמבנה האנומלי הזה יתפורר אלא שבינתיים אנחנו משלמים על כך מחיריקר ביותר שדומה שלא יסולח

 

--------