אם תהיתם מדוע נבחר ספר יונה כל כולו לשמש כהפטרת מנחה של יום הכיפורים.
 כי אז בפניכם התשובה [תרתי משמע] בעינינו.
 כמו ההפטרות של נבואות הנחמה ולהבדיל הפטרות החורבן
 גם להפטרה של יום הכיפורים יש מסר עליון
 ודווקא ביחס למהותה ותוכנה של תשובה.
 אנחנו רגילים לשטיפה אדירה של  מסה וחומר בעניין התשובה.
 שכל כולו מתייחס לאני,לעצמי כאינדוידום ולעמי כחברה וכלאום.
 ואזיי באה הפטרת יונה ודווקא בעיצומו של יום הכיפורים.
  לרצד מול עיננו כי תשובה אינה מלאה אם אין בה גם את מרכיב היסוד הבסיסי ביותר
 האדם, כל האדם באשר הוא אדם.
 יהודי לא חוזר באמת בתשובה אם הוא גם לא מתוודה, מתחרט ומבטיח לעצמו שינוי גם ביחס לשאר בני האדם
 ולא רק לאדם מישראל.
 הפטרת יונה מלמדת יותר מאלף דרשות חוצבות להבות .
 שהקב"ה מייחל לאותה התשובה ההוליסטית שיש בה גם אישוש מחודש לעקרון העל
 כי האדם כל אדם הוא צלם אלוהים.
 תשובה שאין בה גם התייחסות של שינוי גם כלפי שאר בני האדם
 ויהא מקורם או גזעם אשר יהיה
 אינה כלל תשובה אמיתית
 ואת זה מלמדת ומקל וחומר
 הפטרת יונה