אין כמו רגישותה של התורה
 
אלא שהתורה ה"תחילה" את דברה בדורות ראשונים והניחה בפניהם את הפשט הרדוד לפי כושר הכלתם.
תוך שהיא מכמינה ברמז וסוד את כל יתר תפארתה אשר תלך ותתגלה אט אט מעת לעת ועד ל"מפץ הגדול".
אם כן, מצוות שילוח הקן, לא נלמדת בימינו אלה ,לאמיתה האיסטרטגית והמוחלטת של התורה.
התורה מתעבת כל אדם שמפריד בין אם לבנים ולו גם אם מדובר בציפור. לכן לצורך ענין זה רוממה התורה את הציפור לכלל : "אם" ואת האפרוחים לכלל : "בנים".
ולא נחה דעתה וסגרה את המעגל לענין זה בכך שהחליפה את האות ה´ באות א´ במילה : "יקרא". להודיעני כבר בתחילת הפרשה שלא עוד סתם מקרה של מקריות בפנינו אלא יסוד מוסד של "מקרא"
במילים אחרות אדם יהודי בלכתך בדרך אתה לא ניפגש במקרה עם קן ציפור אתה נפגש ב"מקרא" במסר ערכי שאין חשוב ממנו במקרא.
ויסודותיו של אותו המסר הערכי הינם, כי אם אתה רואה אם רובצת על הביצים או האפרוחים, תתפעל , תברך ליוצר כל ותמשיך אחי ללכת בדרכך מבלי חלילה להטרידם.
שהרי אם מבקש אתה במחיר רמיסת רגשות אם להרוויח ביצים או אפרוחים אתה מפספס את המסר של כי "יקרא קן ציפור לפניך".
אתה הופך שוב את הא´ לה´ ומרוקן מתוכן את המסר הערכי.
אבל גרוע יותר בהמשך הדרך גם אתה תחווה במידה כנגד מידה, סיטואציה של ניתוק בין ילדיך או הוריך.
אבל התורה ריאלית עד מאד והיא ממשיכה להניח כי רוב האנשים בכל זאת ירצו ביצים או אפרוחים או שיאלצו לעשות כן בכורח של נסיבות כי אז נכנס למשמעות אופרטיבית, הכפל של : "שלח תשלח" .
קודם כל "שלח תחילה את הבנים שלך אם הם בסביבה או שהם מלווים אותך ואחר כך תתחיל במלאכה הבזויה או ההיכרחית, של : "תשלח" את האם על מנת לקחת את הבנים.
 וכל כך, שבניך שלך לא יחספו לאותו מחזה נורא שאתה מפריד בין אם לבנים וכך בזכות זה מאזן חייך לא ישתנה לרעה.
על מנת שיתקיים בך "והארכת ימים", אתה צריך את אותה רוממות הרוח והנפש האצילית של : "כי יקרא " כלומר להמנע לכתחילה להפריד בין האם לבנים .
עתה אולי יובן אותו המקרה המסופר במקורותינו,
 של אותו האיש אשר לא רק שלא הרחיק את בנו מהזירה כאמור, אלא הפך אותו ל"קרדום" המבצע את הפעולה  הבזויה ושלח אותו לטפס על העץ והוא כמסופר נפל ומת ואחר כך החלו התמיהות.
הנה כי כן, תורת ישראל הכמינה לעיתנו אנו את כל המסרים הנ"ל בכך שהחליפה לכתחילה את האות ה´ בא´ של "יקרא" כאמור. בכדי לחדד עוד את הדברים, הוסיפה והעניקה לציפור תואר "אם" ולאפרוחים "בנים"