. חדשה בארץ - שלוש מידות בגאולים

בארץ ישראל לעולם תלמוד תורה אנינו כמו בגולה.
כמו גם לא דומה בשום מובן תלמוד תורה בעת של גאולה לזה של "הסתר פנים".
בארץ ישראל וודאי כיום נדרשת סגולה מיוחדת של שילוב באותו שילוש קדוש שלעולם לא ינתק. :
תורת ישראל , עם ישראל וארץ ישראל .
אדם שרוצה להיות חלק מהגאולה חייב לפחות לשלש זמנו:
שליש לתלמוד תורה. שליש לקיומה הלכה למעשה בפרנסה בעבודה ממשית בבחינת לחונן את עפרה ולקיים את הערך הגאולי של : "וכיפר אדמתו עמו". מי שמדלג על שלב זה בתואנה של לימוד תורה בלבד על חשבון קופת הציבור ואף גוזר עוני על ילדיו אומלל גם בעולם הזה [ שהרי כשילד רעב דורך על אדמת ארץ ישראל האדמה נזעקת לגבות מחיר ממי שצריך היה לעמול בה כדי להוציא לחם לאותו ילד] וגם לעולם הבא יש לו חלק עלוב והשליש האחרון הוא אותו העמל לכלל ישראל להרבות צדקה וגמילות חסד לאחד את כלל ישראל באהבה.
בעת הלזו נמאס כבר לקב"ה מבעלי כרס של תלמוד המסתגרים ומתבדלים מעולמו .
בעת הזאת הקב"ה רוצה חיילים אחרים שיהא בהם את אותו המכלול

שימו לב - לבלעם
הוא שנתנה לו האפשרות של רגע להציץ מעבר לפרגוד אחרית הימים ,לא בכדי לכל אורך נבואתו או שירתו עושה אבחנה בין : "יעקב" ל"ישראל".
בין לומדי תורה, לבין אלה השוררים עם אל[ תרתי משמע] ורומז כי הכל טמון באחדות בינהם [הוא בכוונה מפצל לקיים "בל- עם" לקלל את העם שלא יהא "עם" - מאוחד]
שהרי, לכל חלק יש את המהות והתפקיד המיוחדים לו.
אלה כ"נחלים" ואוהלי תורה אשר נטע ה´ ואלה המשתמשים במיים להפריח את ארץ ישראל בגנים ובארזים.
ואין תמורה לאחדות ואהבת כלל ישראל באשר הם כי מאחדות ואהבה תוצאות חיים של גאולה

 אחדות, אחדות ושוב פעם אחדות
 
זה שם : "החזון"
"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"
רומז בלעם :
כשבעם ישראל, יש חלקים מתבדלים לשכון בדד לעצמם בהסתגרות אך לקהילתם
כי אז, לעולם הגויים לא יתחשבו בנו
ולא "יספרו" אותנו
ולכן, בניגוד לעמים אחרים.
עם ישראל בלוא אחדות אין לו תוחלת. אחדותו של כלל ישראל, היא האספקלריה לעולם כולו, להכיר בו כעם וכ"העם"
והרי חזונו של עם ישראל שכל הגויים יחשיבו אותו כממלכת כהנים וגוי קדוש, על מנת לתקן עולם במלכות שדי.
ויעד זה יושג כאמור רק כאשר יחלפו מן העולם אותם חלקים מתבדלים מכלל עם ישראל [ראה ערך : "עימנו- לא"] .
והנותן חמישה לצדקה תבואהו ברכה