בס"ד.

 תחת האורנים הנישאים, המשקיפים אל גבעות השומרון שבאופק ,"שתינו" כוס קפה.

 והשיחה קלחה  - פילוסופיה בדרוש.

 וכי למה נקרא שמו : "עולם", אלא שביקש הקב"ה , לכתחילה, להעלם למחוזותיו - מחוזות האין סוף, ולהטיל את כל עול הבריאה , עליהם על בני האדם.

 לפיכך נקרא שמו : "עולם".

 ובשביל שעולם כזה ישרוד ,הוסיף וביקש הקב"ה, לשכפל עצמו בתוכן ובצורה : "בדמות ובצלם", כך שבהעלם האלוקות, כל האדם, הוא הוא האלוקים הרלוונתי , לכל אדם אחר.

ואומנם עליו , על האדם נאמר, ותחסרהו אך : "מעט" מאלוקים. לאמור : לדידנו בני האדם , האדם באשר הוא אדם, דומה הוא בכל לאלוקים והוא הוא המושא התכליתי לכל עבודת האלוקים וה"מעט", שחסר בו , אינו אלא : "טעם", הבנת סיבתם וטעמם של הדברים,

שהרי אין "מעט" אלא : "טעם". ו

 ועל מנת שתכלית זו, אכן תושג, הפקיד בידינו האלוקים ,שני לוחות אבן המשקפים זה לזה בדמות ובצלם .ובינותם בתווך: ספר תולדות האדם , ספר הישר, ספר הישר והטוב : "ספר התורה ",שבהגיע תורה , תשוב ותאיר לעולם מאותו האור של שבעת הימים.

 והצדיקים, אינם אלא בני האדם האוהבים זה לזה, הרואים בזולתם את האלוקים ממש, שאינינו.....

 והקפה התקרר, מצמרות האורנים קרואו  העורבים שוב ושוב את קריאתם - ואיצטרובלים כ"ביכורים", נחתו על ראשינו.- כמטר.

 "ובאותו המהומה ,נעורו להם, גם החתולים מריבצם ,לבקש את "מנחתם.