בס"ד

 

 המתח של הגאולה

-------------------

 המתח שבין ה"חמץ" ל"מצה", הוא המתח שבין ה"גולה" ל"גאולה". המתח שבין : עושר השמור לרע לבעליו, לבין עני הרעב ללחם של ממש..

 לכן בגאולת מצרים , כמיני מודל של הגאולה השלימה , החל למעשה המסע הגדול להכרעה

 המאבק של הקצוות : ה"חמץ" מכאן וה"מצה" מכאן.

 וכך לומד עם ישראל , שגאולה , לא יכולה להיות בטעם של חמץ בטעם של "על חשבון" , היא חייבת להתחיל עם מכנה משותף נמוך ביותר: של - לחם עוני דווקא ולא רק כהזדהות.

 וכך לעתיד לבוא, בגאולה השלימה , יסתיים המסעה במן "מזיגה" ,המשקפת אחדות של הכל , שוויון של סטטוס  מעמד  וחלוקת משאבים שויונית והוגנת,  - כינוס הקצוות לאמצע

 משהו כמו :

 "מצה עשירה"

 לכל

 

   רשתו של השטן

--------------------

 השטן יודע שלחג הפסח , יש סגולות רוחניות נעלות של גאולה וקידומה. ושאם עמך ישראל אך יהגו בהם , יתעלו כולם כדי לקרב עוד יותר את הגאולה.

 לכן שטף השטן את כולם בקדחת, בהוריקן של שיעבוד נרצע  לחמץ, ו

וכדי שכחת ה"מצה" ממש

 וכך מדור לדור נערמות עוד ועוד חומרות , המכסות על הכל , וכדי הררים הררים ,המסתירים גם את ה"אופק" ומטשטשים עוד יותר את מסלול "מסעינו" ליעד הנכסף

 

 ה"כנגד" וה"עזר שכנגדו"

----------------------------

 התורה דברה כנגד ארבעה בנים, בגישת לכתחילה של : "כנגד" , במובן של חובה.

 לנשים הרי ה"כנגד" שלהן, כבר חלוט ומוגמר ובבנין עד של "בראשית":

 "העזר כנגדו"

 לכן :

 "ותען להם מרים:

 בתוף ומחולות

 [שירה מעשית - ארצית, עזר כנגדה של שירת משה ]