בס"ד
באותם הימים שרבתה המחלוקת בישראל
שוטט לו אליהו בחוצות - נסער וחסר מנוח .
לבסוף ביקש להתנחם :במשחקיהם של ילדי ישראל
ורגליו הוליכוהו לאותו גן השעשועים
צדה עינו באותו הספסל הצדדי
המצוי בפאה המזרחית
תחת עץ האיזדרכת
מקום מושבו הקבוע של :
אותו הזקן מגן השעשועים.
והייתה זו שעת בין הערביים
אותם רגעים של דמדומים נוטפים
והשמיים נפתחים להרעיף סודות ורזין
משבא הזקן כדבר יום ביומו לאותו המקום ,
הופתע לראות זקן הדור ממנו היושב במקומו
מיד הבין דבר מה
ושאל אותו את אליהו הזקן :
"מר יבא היום,שביקשת להתחיל מילדי ישראל"
והשיבו אליהו :
"מר היום"
ובין כך ובין כך באתי להשיבך על אותה שאלת חלום:
שאין כל "כי" שבתורה, אלא לרמז על כוחם של כלל ישראל
שברצותם אם הם מתאחדים לכלל אחד
יש בכוחם לחייב את ה"אחד" :
לשנות סדרי עולם ותורה
ולהביא הגאולה השלמה מיד.
כאן ועכשיו.
והכל תלוי עתה אך באחדות כלל ישראל .
שאם כלל ישראל מתאחדין מיד הם נגאלין
הקשה הזקן :
וכי מה העלת בידי להועיל
והלא אין לך דבר קשה יותר מלאחד את כלל ישראל כיום
ומה בידינו אנו לעשות כיום .
מיד פתח בפניו אליהו כל הפרשיות שבתורה שמתחילות ב"כי"
וגילה לו רזין טמירין
שכל אותם פרשיות נכתבו על תנאי ועל דעת כלל ישראל
והן תלויות זמן ונסיבות של כל עת ועת
וכי אין ישראל מתאחדין לעולם
אלא אם כן משנים ומעדכנים הם את כל אותם פרשיות
שתחילתן כאמור ב"כי" או "וכי"
שלעולם אין הגאולה השלמה באה
אלא אם כל ה"כיים" שהתורה משנים הם את פניהם
לעטות מחצלות של גאולה להיותם
משקפים ומתאימים הם לכלל ישראל כיום
דור של גאולה ותמורה
שהגאולה באה בשניים:
להשיב לבב נים אל אבותם
וכן גם ובעיקר להשיב:
לב אבות אל בניהם
ובכך בלהשיב לב אבות אל בניהם
חדלים וחדלים מאד כל המקראים עצמם:
"חרדים לדבר ה'"

משה אהרון