[ליצירה]
אני מסכימה איתך שזו לא דמות המתנחלת, אלא זו דמות הבת הדתית הלאומית - או יותר נכון, אחת הדמויות.
בשיר מוזכרות גם דברים שהם עברות בפירוש - חוצפה (אני מתארת לעצמי שלמורים, אם זה כתוב בתעודה), כיסוי ראש, ועוד. אמנם, בהר סיני לא נאמר שאסור לבת ללבוש מכנס, אך ה' ציווה לשמוע לחכמים - והחכמים קבעו תקנות, כמו "לא ילבש", שרוולים עד המרפק ("שרוולים קצרים מדי"), ועוד.
נכון, לא כולן ככה. ויש גם ניואנסים קטנים בהלכה שעוד אפשר למצוא פשרות או להקל, אבל זה לא הנושא העיקרי בשיר, אלו היו רק דוגמאות.
זה לא שיעור באמונה וגם לא בהלכה, אבל אני חושבת שיש דברים שאי אפשר להתווכח עליהם, כמו כיסוי ראש למשל. בת שמצפצפת על מצוות ברורות ופשוטות בגלוי ומפקירה את עצמה לרחוב, לטרמפים, לגברים - זהו חילול שם ה' גדול.
[ליצירה]
אני לא אנסה לשכנע - לזה יש מקומות אחרים.
אבל מה שכתבת על יכולת ההוכחה, והיכולת למנוע מאיתנו להוכיח - היא נקודה מאד חזקה למחשבה. אהבתי, קיבלתי, ואעביר הלאה בע"ה.
[ליצירה]
חחחחחחחחחחח ממזי.... אתה מתכוון לזה שהכתובת הפוכה? גם בחו"ל זה ככה, כדי שמכוניות שנוסעות לפני האמבולנס יסתכלו במראה ויקראו את הכיתוב כמו שצריך וישר יפנו מקום...
תגובות