בס"ד.

 דומה שסיפור אלדד ומידד ,לא מוצה עד תום.

מפתיע לכאורה כי הדעת לא ניתנה , או לא ניתנה מספיק ,לעובדה כי מדובר בשניים שהם מעבר : "לשבעים" .

 ולא סתם שניים, אלא כתיאומים בעלי שם עם קונוטציה דומה ויחודית :

   "אלדד ומידד".

 אלדד ומידד , מטפורית הם בפירוש איכות שונה, נבדלת ומובחרת יותר מה"שבעים" .

 איסטרטגית, מכילים הם יחדיו את שם ' : "

    שדי". [דד +דד

 המקרא אם כן ,בכוונת מכוון, ביקש להטמיע בהם, יחודיות איכותית עודפת על שאר "השבעים" הזקנים , אשר נקראו אך, לשאת בנטל של : "שעה" ובאיצטלא שטחית  וחיצונית.

  שהרי כל השבעים הזקנים התנבאו מחוץ למחנה תוך הדגשה : "כי לא יספו".

 לעומתם  על אלדד ומימד נאמר בלשון איסטרטגית לאמור : "וישארו שני אנשים".

 דגש על ישארו ועל אנשים.

 ונבואתם היתה במחנה [ מצביע  גםעל פנימיות איכותית איסטרטגית ועל הימשכיות].

 עוד נאמר כ : "נחה עליהם הרוח ".

 כאמור, בניגוד לרגעיותה של נבואת הזקנים ,שכאמור : "לא יספו".

 אם כן, אלדד ומידד מיצגים למעשה את המשכה של הנבואה התכליתית עתידית אשר נאצלה ונחצבה ממקורה הראשון - משה רבינו, ואשר גם באה לידי ביטוי, ב"כתובים" : ביתר ספרי התנ"ך.

 [ לפיכך נאמר עליהם" והימה בכתובים]

 ולפיכך גם שמותם מיצגים תכלית משלימה של שניים שהם אחד, כמו שתי לוחות הברית "

 מחד:

 שילוב של אמונה מוחלטת בקב"ה : "אל-דד" [לוח ראשון].

 ומאידך:

 שילוב של תורה חברתית : "מי-דד" [לוח שני]

 כאותו הדד המשביר מיים לכל צמא

 והנותן חמישה לצדקה תבואהו ברכה.

 

 משה  אהרון