[ליצירה]
רעיון מבריק. יצירה שלך דומה לשעון חול. כאשר הגעתי לתחתית היצירה, הפכתי אותה ותשומת לבי זרמה הכוון ההפוך, בשני הכוונים נשמעת זעקתך.
"וככל שתהפוך בה, כולֵי בה".
ובכן, תן לזמן לעשות את שלו....
[ליצירה]
כולנו בני-אדם, כולנו רוצים להיות יותר טובים. כולנו רוצים שיאהבו אותנו, אבל בשביל זה לא כדאי להצטער על מה שאנחנו ובפרט לא להצטער על מה שאיננו.
מי שמאמין בעצמו יאמינו בו. מי שאוהב את שעור הקומה שהעניקו לו יאהבו אותו. ואם יתבונן במראה האישית שלו, לעולם לא יצטער, רק יברך ! תנסי ותראי, ואם לא תצליחי כתבי ואעזור לך. יצליח השם את דרכך ואני פה ומקשיב
[ליצירה]
תודה מלודי,
מוטיבים ומטאפורות קיימות למכביר בכל עולם השירה ואין עליהם זכות יוצרים, הם עוברות מיוצר ליוצר.
מאידך להשוות אותי ליהודה עמיחי, זו מחמאה, שלא מקבלים כל יום. תודה מקרב לב. יהוידע
[ליצירה]
לאלי שלום. אין ספק שזו יצירה מעולה (ועוד עם ניקוד...). (השם מזכיר לי את יהודה עמיחי "אלוהים מרחם על ילדי הגן" ).
הערה טכנית: יש הרבה מקומות שאין רווחים בין המילים. כדאי לשים לב ! (או אולי זה בכוונה?).
[ליצירה]
למשה אהרון,
תודה על ההסבר והניתוח המקיף של חיי יעקב.
אבל, מעבר לפירושים ולמדרשים:
החוק הבסיסי של הלוקיגה הקלאסית הוא: יש אמת ויש שקר אבל אין אפשרות שלישית.
במובן זה, אהבה אינה לוגית. אם אתה אוהב אשה אחת אינך חייב לשנוא אישה אחרת. (ויש מקרים בהם איש אוהב ושונא את אישתו בו זמנית...)יעקב ידע את לאה, היא היתה אשתו הבלעדית שבע שנים והיא ילדה לו ילדים (נושא השפחות לא נכנס לדיון בסוגייה זו, וגם הוא ראוי להתיחסות...). אין כאן שנאה - שהיא ההיפך מאהבה - אבל נפשו יצאה אל רחל.
בחברה מונוגמית, לפעמים אהבתך הטהורה אינה יוצאת אל הפועל, ואתה בונה חיים עם אשה שלא עליה חלמת, אבל אתה לומד לאהוב אותה, וזו שחפצת בה נשארת בגדר חלום שאינו מתגשם, (ופעמים רבות יוצרת דילמה של "ניאוף" ו-"בגידה" שנחשבים לחטא, שנוגד את אחת מעשר הדיברות). בחברה פוליגמית (כמו בתקופת המקרא) אתה יכול לחיות עם ארבע נשים ולאהוב אחת יותר מכולן מבלי לשנוא את האחרות.
(אגב, בקרב אויבינו, גם כיום - לגבר מותר לשאת כמה נשים, אבל אישה חייבת להיות נאמנה לגבר אחד, אחרת היא תומת עקב "חילול כבוד המשפחה"). אפשר עוד להרחיב בסוגיית האהבה והשנאה. (ראה שירי האחרון: "געגועים - פרדוקס).
גם נושא השדכנות, שעומד לפעמים בניגוד לאהבה, ראוי לדיון.
לעומת זו: החיים והמוות הם דווקא לפי חוקי הלוגיקה: או שאתה חי או שאתה מת ואין אפשרות שלישית.
אשמח אם תתיחס לנושאים שהעליתי יהוידע
[ליצירה]
למשה שלום.
דבריך מצאו-חן בעיניי, ונדמה לי שאנו תמימי דעים בנוגע למורכבות של נושא האהבה והשנאה בפרט במה שנוגע לגבר ואישה. אני חושב שקיימנו דו שיח מרתק ומכובד ואשמח להמשיך בדו-שיח בינינו.
בנושא הלוגיקה: בכוונה כתבתי "קלאסית". ועליה בנויה כמעט כל המתמטיקה. כמה מתמטיקאים חקרו מודל שנקרא: "לוגיקה עמומה" שבה קיים גם שטח אפור. בינתיים זה מהווה נושא למחקר, בעיקר פילוסופי ואינו מעיב על המתמטיקה הקלאסית שעליה מבוססים מרבית חוקי הטבע. לכן גם דבריך על ה-"עמימות" יש להם אחיזה במציאות בעיקר בנושא אהבה וגם במדעי החברה.
יישר כוח יהוידע
[ליצירה]
תשובה:
אנחנו חיים בתוך בועה שמתקדמת עם הזמן. הנוף מרהיב (לפחות במבט מתוך הבועה). הסוף ידוע מראש, אבל אינני יודעים מתי הרכבת תחליף פסים ותיכנס לישורת האחרונה, וטוב שכך.