היהודים היושבים סביב העולם, שואלים את עצמם לעיתים קרובות, את אותה השאלה הנדושה והבנלית: מדוע יש כל-כך הרבה אנטישמיות? מדוע הכל כל-כך שונאים אותנו? התשובה שבפי, הנה, שיהודים ציוניים, על-ידי נסיונם ליצור רושם של הקשר בין יהודי העולם למדינת ישראל - הם הם הסיבה האמיתית והעיקרית לאנטי-שמיות של השנים שאחרי תום מלחמת-העולם השנייה.

עובדה היא, כי הציונים, מתעלמים בדרך-כלל מעובדות היסטוריות. עבורם, קיימת אך ורק אמת היסטורית אחת, ולוּ מנותקת מקרקע-המציאות. ניקח למשל, שלוש דוגמאות: אחת, של יהודי חילוני, המאמין בציונות; יהודי דתי-לאומי, שאף הוא ציוני; ודוגמה של יהודי חרדי-אורתודוקסי. בין שלושת הדוגמאות שהבאתי לעיל, בדרך-כלל, מי שיהיו הכי קיצוניים, בנסיונו להוכיח, כי כל יהודי העולם, הנם בני עם יהודי - אלה יהודים חילוניים.

אפילו, דתיים-לאומיים, ידגישו יותר את הצד הדתי-התרבותי של היהדות, ולא את הצד הלאומי.

אז מה הסיבה לכך, שדווקא יהודיים חילוניים - גם כאלה היושבים בארץ, וגם חלק מכאלה שנמצאים בחו"ל - מתעקשים התעקש וחזור, על היותם של היהודים עם? הסיבה לכך, הנה התלבטות בשאלת הזהות הלאומית. במילים אחרות, יהודי חילוני, כולל זה שחי בישראל, אשר טוען, שהנו בן עם יהודי, חרף היותו חילוני ומנותק מרוב המסורת - בדרך- כלל, מתקשה להגדיר את המאפיינים הלאומיים, שישייכו אותו ללאומיות שאליה הוא מתיימר להשתייך. ליהודי דתי, בדרך-כלל, אין שאלה כזו. אולי, בחמישים השנים האחרונות, בהשפעת הציונות - גם בחלק מהיהדות הדתית התפתחה זיקה מסויימת ללאומיות יהודית כלל-עולמית. עם-זאת, גם היום, מרבית היהודים המתעקשים על לאומיות יהודית, הנם חילוניים, שסובלים מתסביך הזהות הלאומית.

למשל, שמעתי מחברים, וגם קראתי באתרי-אינטרנט מעוררי-אימון, כי למשל, בצרפת חלק ניכר מהיהודים, באופן שיטתי תורם לצה"ל, בהדגישם שצבאם זה צה"ל ולא צבא-צרפת. אני כבר לא מדבר על תנועות ציוניות גדולות, בארצות, כמו: ארצות-הברית, בריטניה, ארגנטינה, ומדינות אחרות, שבאופן שיטתי מדגישות את נאמנותם של היהודים החברים בתנועות הללו, למדינת ישראל. לכן, לא מפתיע אותי, שבכל אותן המדינות, וגם ברבות נוספות יש אנטי-שמיות. תארו לעצמכם, שאדם ממוצא הלא-יהודי, שנולד וחי, נגיד בבריטניה, יגיד שהמדינה שלו, זה לא בריטניה, אלא, למשל איטליה. לכל הפחות, יסתכלו עליו כעל משוגע. אבל, היהודים הציוניים וכאלה המושפעים מהם, טוענים לנאמנות לא למדינות מולדתם, אלא למדינת-ישראל - לא בלבד שאף אחד אינו מופתע מזה, אלא להיפך, רוב הממשלות המערביות מסכימות עם הטענה הזאת.

הציונים, מצליחים להשפיע על ממשלות העולם, כדי שיתנו להם היתר לפעול באין מפריע, ולקיים את המוסדות המיסיונריים שלהם, שמטרתם לפתות ולשכנע יהודים תמימים סביב התבל - מהקוטב הצפוני, דרך-רוסיה, ארצות-הברית ועד אוסטרליה וניו-זילנד - "לעלות" לישראל. פעילותם של גורמים ציוניים, כגון: הסוכנות, קרן קיימת לישראל, וכו´, וניסיונותיהם לערער את נאמנותם של יהודים למדינותיהם, יחד עם מדיניות-הכיבוש והקיפוח של האוכלוסיה הפלסטינית בשטחים - אלה הסיבות העיקרית לאנטישמיות המודרנית, כולל במדינות ערב, שמשך דורות ישבו בהן יהודים, ולהוציא תקופות קצרות, כמו, למשל: תקופה בת שלושה חודשים ב-1941, כאשר בעירק שלטה ממשלת רשיד עלי הפרו-נאצית, וכמה תקופות קצרות בסוף ימי הביניים, כאשר על חלק מהמדינות המוסלמיות בספרד, השתלטו לתקופה קצרה תנועות מוסלמיות קנאיות: מוּרַאבִיטוּן ומוּוַחִידוּן, אשר רדפו את כל המיעוטים הדתיים (ולא רק יהודים) - במדינות הללו מעולם לא היו רדיפות על רקע אנטי-שמי.

לסיכום, ברצוני לשוב ולהדגיש את השורה התחתונה של כתבתי זאת - הציונות, על ידי ניסיונה ליצור בקרב היהודים החיים בעולם, תסביך-הזהות והנאמנות הלאומית, גורמת לכך, שכל מיני אנשים בעלי דעות אנטי-שמיות, מנצלים את העובדה הזאת, בתור קרקע פוריה לתעמולה אנטי-יהודית.