איילה,
מאד נהניתי מהתימצות שאינו צימצום.
התחברתי מאד ממקום של אצילות לרצון ללמוד תורה,
ולא הצלחתי להרגיש בריחה ללימוד במקום עשיה.
וכי לימוד תורה מבטל עשיה?
או שמא עשיה אין בה מן התורה?
אבל הפלסף באמת לא חשוב לי, נהניתי מן הקטע.
(ודעתך בהחלט מענינת).
קצר. יפה.
יכול להיות שגזרת זאת משיר שהחלטת לנטוש?
ביטוי מרשים בהחלט.
כתיבה טובה.
---
רק עוד קצת,
עוד מעט,
עוד שנה או שנתיים -
תספיקי להשלים את הש"ס
פעמיים.
---
כמיהה טהורה.
תודה!
נשמע שזה פונה למשהו, כך שזה לא ממש מונולוג, אך זה קצר ומרוכז, בכמה מילים אלו את מעבירה תחושה ברורה שגורם לך זה/זו שעומדים מולך. מעניין מה אומר הרצון שלך להתעלם(?) ולעצום עיניים כדי ללמוד תורה עוד 12 שנים.
אני יודע, יתכן והשיר כלל לא נכתב ממקום אישי אלא כפרשנות מדרשית-פרוזאית לסיפור כה עשו חכמינו על רבי עקיבא ורחל שאחרי 12 שנה היא שולחת אותו לעוד 12 שנה, אך, אם אני צודק, אז לא הבנתי מה ניסית להגיד פה. אשמח להסבר.
מה זה שווה כשמפרשים?
בהתחלה הדובר הלירי היה אמור להיות הבחור, אך זה נותר פתוח להרגשת הקוראים.
יש כאן שימוש הפוך בסיפור רבי עקיבא ורחל-
רחל שולחת אותו ללמוד תורה מרצונה, וכאן יש רצון של לימוד תורה כבריחה, רצון ללמוד במקום לעשות.
(זאת לא רק ביקורת.)
אל תפחדי מפנים חדשות, לפעמים יש בהן הרבה ברכה. המוכר והישן נראה אולי יותר בטוח והחדש מאיים, אבל החדש גם יכול לקדם אותך הלאה.
סליחה אם הדברים לא במקום או לא שייכים.
פנחס
מבע הנפש של מי שאומרים- יש לו נפש אמן,נגיעות של העט בעולם של דפים,פרחים יבשים של חיים, הפוכים,ואין מבע נפש מספיק לעולם שכזה ואומרים:הוא חי במקומות אחרים.
[ליצירה]
איילה,
מאד נהניתי מהתימצות שאינו צימצום.
התחברתי מאד ממקום של אצילות לרצון ללמוד תורה,
ולא הצלחתי להרגיש בריחה ללימוד במקום עשיה.
וכי לימוד תורה מבטל עשיה?
או שמא עשיה אין בה מן התורה?
אבל הפלסף באמת לא חשוב לי, נהניתי מן הקטע.
(ודעתך בהחלט מענינת).
[ליצירה]
קצר. יפה.
יכול להיות שגזרת זאת משיר שהחלטת לנטוש?
ביטוי מרשים בהחלט.
כתיבה טובה.
---
רק עוד קצת,
עוד מעט,
עוד שנה או שנתיים -
תספיקי להשלים את הש"ס
פעמיים.
---
כמיהה טהורה.
תודה!
[ליצירה]
נשמע שזה פונה למשהו, כך שזה לא ממש מונולוג, אך זה קצר ומרוכז, בכמה מילים אלו את מעבירה תחושה ברורה שגורם לך זה/זו שעומדים מולך. מעניין מה אומר הרצון שלך להתעלם(?) ולעצום עיניים כדי ללמוד תורה עוד 12 שנים.
אני יודע, יתכן והשיר כלל לא נכתב ממקום אישי אלא כפרשנות מדרשית-פרוזאית לסיפור כה עשו חכמינו על רבי עקיבא ורחל שאחרי 12 שנה היא שולחת אותו לעוד 12 שנה, אך, אם אני צודק, אז לא הבנתי מה ניסית להגיד פה. אשמח להסבר.
[ליצירה]
מה זה שווה כשמפרשים?
בהתחלה הדובר הלירי היה אמור להיות הבחור, אך זה נותר פתוח להרגשת הקוראים.
יש כאן שימוש הפוך בסיפור רבי עקיבא ורחל-
רחל שולחת אותו ללמוד תורה מרצונה, וכאן יש רצון של לימוד תורה כבריחה, רצון ללמוד במקום לעשות.
(זאת לא רק ביקורת.)
[ליצירה]
אל תפחדי מפנים חדשות, לפעמים יש בהן הרבה ברכה. המוכר והישן נראה אולי יותר בטוח והחדש מאיים, אבל החדש גם יכול לקדם אותך הלאה.
סליחה אם הדברים לא במקום או לא שייכים.
פנחס
[ליצירה]
יואב
למרות הכותרת הלא מושכת, ולמרות התיאור הקיטשי הלא יאומן, יש לך את זה בכתיבה, תכתוב עוד ותנסה להשתמש בכמה שפחות מילים גסות כמו : שלום, מגע, אהבה...
גם אינסוף כבר די נדוש. אז בתור קטע זה בסדר, ובתור רשימת שאיפות, אבל לשם השיר אתה צריך קצת יותר להתאמץ ולעבוד עליו.
CATS,
אילה רייזל
[ליצירה]
נחה דעתי....
מלא בחדוות היצירה, שאני מצטערת אם הרסתי חלק ממנה בתגובתי הקודמת...
המשך להוציא את מילותיך, ולמצוא את הצליל המדויק לך!!!
בחדווה רבה:
אילה ריי.
[ליצירה]
תאיר
תודה על הביקורת, לא מקבלת... כיוון ש:
א. השם די פשוט, ומצד שני הוא מסביר למה התנוחה של הבחורה היא כזו, (כי היא בחדר מחשבים) חוץ מזה שאם אקרא לה "אשה" סתם, לא ידעו איזו אישה היא.
ב. נראה לי שהפרופורציות די נכונות. אני לא יכולה לבדוק כיוון שאין לפני את המודל...
ג. אזור הצוואר שטוח ולא מטופל, כמו גם האוזן, כיוון שהם לא המרכז בתמונה, וכך הצופים נכנסים ישר למרכז: משולש המצח- עין- אף
ד. כי רועי גולן אמר מצוין. ותסמכי עליו...
הרישום בוצע ללא ידיעת הבחורה, ובעצם גם פורסם ללא הסכמתה...
[ליצירה]
צטערת
מצטערת על התגובה הקודמת. זה נבזי, במיוחד בעשרתימיתשובה. סליחה, פשוט ציפינו לסוף אחר, מפתיע יותר או משהו. ודווקא הכתיבה שלך טובה. שפה קולחת.
אז סליחה וגמח"ט.
תגובות