איילה,
מאד נהניתי מהתימצות שאינו צימצום.
התחברתי מאד ממקום של אצילות לרצון ללמוד תורה,
ולא הצלחתי להרגיש בריחה ללימוד במקום עשיה.
וכי לימוד תורה מבטל עשיה?
או שמא עשיה אין בה מן התורה?
אבל הפלסף באמת לא חשוב לי, נהניתי מן הקטע.
(ודעתך בהחלט מענינת).
קצר. יפה.
יכול להיות שגזרת זאת משיר שהחלטת לנטוש?
ביטוי מרשים בהחלט.
כתיבה טובה.
---
רק עוד קצת,
עוד מעט,
עוד שנה או שנתיים -
תספיקי להשלים את הש"ס
פעמיים.
---
כמיהה טהורה.
תודה!
נשמע שזה פונה למשהו, כך שזה לא ממש מונולוג, אך זה קצר ומרוכז, בכמה מילים אלו את מעבירה תחושה ברורה שגורם לך זה/זו שעומדים מולך. מעניין מה אומר הרצון שלך להתעלם(?) ולעצום עיניים כדי ללמוד תורה עוד 12 שנים.
אני יודע, יתכן והשיר כלל לא נכתב ממקום אישי אלא כפרשנות מדרשית-פרוזאית לסיפור כה עשו חכמינו על רבי עקיבא ורחל שאחרי 12 שנה היא שולחת אותו לעוד 12 שנה, אך, אם אני צודק, אז לא הבנתי מה ניסית להגיד פה. אשמח להסבר.
מה זה שווה כשמפרשים?
בהתחלה הדובר הלירי היה אמור להיות הבחור, אך זה נותר פתוח להרגשת הקוראים.
יש כאן שימוש הפוך בסיפור רבי עקיבא ורחל-
רחל שולחת אותו ללמוד תורה מרצונה, וכאן יש רצון של לימוד תורה כבריחה, רצון ללמוד במקום לעשות.
(זאת לא רק ביקורת.)
אל תפחדי מפנים חדשות, לפעמים יש בהן הרבה ברכה. המוכר והישן נראה אולי יותר בטוח והחדש מאיים, אבל החדש גם יכול לקדם אותך הלאה.
סליחה אם הדברים לא במקום או לא שייכים.
פנחס
מבע הנפש של מי שאומרים- יש לו נפש אמן,נגיעות של העט בעולם של דפים,פרחים יבשים של חיים, הפוכים,ואין מבע נפש מספיק לעולם שכזה ואומרים:הוא חי במקומות אחרים.
[ליצירה]
איילה,
מאד נהניתי מהתימצות שאינו צימצום.
התחברתי מאד ממקום של אצילות לרצון ללמוד תורה,
ולא הצלחתי להרגיש בריחה ללימוד במקום עשיה.
וכי לימוד תורה מבטל עשיה?
או שמא עשיה אין בה מן התורה?
אבל הפלסף באמת לא חשוב לי, נהניתי מן הקטע.
(ודעתך בהחלט מענינת).
[ליצירה]
קצר. יפה.
יכול להיות שגזרת זאת משיר שהחלטת לנטוש?
ביטוי מרשים בהחלט.
כתיבה טובה.
---
רק עוד קצת,
עוד מעט,
עוד שנה או שנתיים -
תספיקי להשלים את הש"ס
פעמיים.
---
כמיהה טהורה.
תודה!
[ליצירה]
נשמע שזה פונה למשהו, כך שזה לא ממש מונולוג, אך זה קצר ומרוכז, בכמה מילים אלו את מעבירה תחושה ברורה שגורם לך זה/זו שעומדים מולך. מעניין מה אומר הרצון שלך להתעלם(?) ולעצום עיניים כדי ללמוד תורה עוד 12 שנים.
אני יודע, יתכן והשיר כלל לא נכתב ממקום אישי אלא כפרשנות מדרשית-פרוזאית לסיפור כה עשו חכמינו על רבי עקיבא ורחל שאחרי 12 שנה היא שולחת אותו לעוד 12 שנה, אך, אם אני צודק, אז לא הבנתי מה ניסית להגיד פה. אשמח להסבר.
[ליצירה]
מה זה שווה כשמפרשים?
בהתחלה הדובר הלירי היה אמור להיות הבחור, אך זה נותר פתוח להרגשת הקוראים.
יש כאן שימוש הפוך בסיפור רבי עקיבא ורחל-
רחל שולחת אותו ללמוד תורה מרצונה, וכאן יש רצון של לימוד תורה כבריחה, רצון ללמוד במקום לעשות.
(זאת לא רק ביקורת.)
[ליצירה]
אל תפחדי מפנים חדשות, לפעמים יש בהן הרבה ברכה. המוכר והישן נראה אולי יותר בטוח והחדש מאיים, אבל החדש גם יכול לקדם אותך הלאה.
סליחה אם הדברים לא במקום או לא שייכים.
פנחס
[ליצירה]
קיצונית...
לא רק בגלל מאיר פרידמן מתרבה שנאת החינם בעולם. גם בגלל אנשים שיודעים לשנוא, כמוך.
שיודעים להתנקם, שיודעים לקלל, ולהרוס אופי של בנאדם בגלל קשרים לא מוצלחים שהיו לו עם החברה שלך.
איך נשארו לך עוד חברות?
אשאל את אפרת.
ב. זה לא "שירה!"
(תשאלי את אפרת)
[ליצירה]
רן-
פלורליסט? הומניסט? ולא גזען?
קרא מה שכתבת...
עוד דבר- הסגידה לאומנות כדבר טוטאלי היא דבר מאוד כפרני, ומאוד גזעני, כי היא מבטאת את הסגידה לאסתטיקה, לדברים שהם יפים מבחוץ.
(ולא דווקא מלאים מבפנים)
האומנות לא בטלה, אבל בהחלט האנשים הרואים עצמם 'אומניסטים' צריכים מאוד להיזהר שלא להסחף...
דרך אגב (למרות שאני כבר סוטה מהוויכוח)
שמעתי על דרך מדעית שעובדים עליה עכשיו כדי לקבוע מדדים מדוייקים ליופי (כמובן של נשים)
כמובן שהן צריכות להיות בלונדיניות,
90-60-90, ועם עיניים כחולות,
הזכיר לי מאוד משהו... (נאציזם?)
תגובות