בזכות רעיונו הנהדר של הלך רוח.

---------------------------------------------------------------------------------------

שמי התכלת המטירו דמעות כסופות על ראש הסוררים - מאות נערים שיצאו לחפש את ייעודם ביערה של קלדנה. הזקנה הבלה המשיכה | עצור.

המשכיות הייתה המפתח. כשהילדים נולדו נתנו להם בני הכפר שמות של אנשי כפר שעברו מן העולם. הדור החדש הוא זה שיוביל, הם אמרו, אך המרד לא איחר לבוא, וילדי הפרחים האבודים קמו ממרבצם | עצור.

הכלב של אלברט האיכר רבץ מחוץ לבית בשעה שירדו כדורי הקרח והתנפצו על הורדים בחזית הגן. מחשבות של כלבים אינן זהות למוחו של האדם, והנערים ידעו זאת. הוא נשאר מאחור, ולא נלקח אל היער האפל | עצור.

אופל היה שמו של הזאב של קלדנה. היא אהבה לפנק אותו בשאריות של בשר עופות ואז לשולחו לחפש גולגולות של קיפודי הרים לשם מחקריה. גם ילדים | עצור.

הילדים המשיכו בחיפוש, אך לבסוף התייאשו והקימו מחנה בקרחת יער רטובה. המדורה לא חיממה את גופם, ובטח שלא את ליבם הקפוא. היו | עצור.

היו לו, לדאבון, שלושה אבני חן. חבריו ידעו את הסיפור האיום שלו ושתקו כשראו את האבנים. דאבון היה יתום – הוריו מתו בשיטפון שפקד את הכפר לפני חודשיים, באמצע האביב. סבתו | עצור.

"סבתא קלדנה", כפי שנהגו לכנות אותה הנערים לפני שגורשה מהכפר, הייתה אכזרית ביותר כששחקה עם מזג האוויר. הנערים האומללים לא ידעו את מעשיה. הם היו זקוקים לה ולא חשדו. צחוק קל השתחרר מפיה כשראתה את אבני הספיר | עצור.

מאגר הספיר הכחול של קלדנה היה מוסתר מאחורי המפל הגדול שהתנשא משמאל לכניסה לבקתתה המכוסה צמחי בר מטפסים. כל ילד | עצור.

ילד אחד נשאר בכפר. רגלו הקטועה אילצה אותו להישאר עם "הוריו" ולחכות לשאר | עצור.

שאר הזאבים שנותרו ביער ארבו לבני האנוש. אחיהם פקד עליהם להראות | עצור.

הראות הייתה גרועה בבוקר. הרקיע סקל את הנערים באבני ברד, והם ניסו לגשש את דרכם לבית המרופט של המכשפה בערפל. יללות הזאבים הקרבות שהעירו אותם משנתם הטרופה הפחידו את הקטנים שבהם. הבוגרים לא הרשו שהמסע ייקטע, בכל מקרה שהוא | עצור.

הוא התגנב אל ביתה מאחור. אלברט, האיכר שגידל בוטנים, לקח את כלבו הגדול לחפש אחר האובדים, בהוראת ראש הכפר. הכלב הריח את הזאב הצייתן של קלדנה, ופרוותו סמרה. מעולם לא חשב שיוכל | עצור.

יכולתם של הקטנים לחצות את היער נקטעה כשנתקלו בגל אבנים שהפריד בין החלק הצפוני לחלק הדרומי | עצור.

דרומה, הצביע מצפנה של הזקנה. הם מתקרבים אל ביתה. היא הגבירה את כעס החורף ושילחה אותו בקורבנותיה. רחש פתאומי הסיט את מחשבתה אל הדלת האחורית. מישהו מכניס את אפו לעניינים לא לו. אופל הביט בדלת וחשף את שיניו | עצור.

שיניו של כלב הציד הטלוא נתגלו גם הן וגופו חבט בדלת הבקתה בחוזקה. הדלת נשברה, ושני החיות שיסעו אחד בשני מיד את טופריהם. קלדנה הביטה באימה בכלב הבר שלה שותת הדם | עצור.

דם זלג מעיניהם הריקות של הנערים שנאבקו להגיע אל ביתם, אל בית אמם שנטשו. למרות סופת | עצור.

סופה אדירה שהתגברה מרגע לרגע שברה את תקוותם של הילדים. היחידים שצליחו להינצל פרפרו בשלג האפור וביקשו את מותם. הקור היה הדבר היחיד ששימר את גופם כשהיה. הזאבים קפצו וחיסלו אחד אחד את הסוררים. פתיתי שלג שקטים נחתו על ראש כל אחד מהנערים | עצור.

הנערים, לבושים בבגדים צבעוניים בלויים, האזינו בדריכות לסוף הסיפור המקוטע. פעורי פה, הם חיכו לבדיה הבאה. מוחותיהם הרדומים לא הרגישו בקסמי דיבורו שריתקו אותם בתוך המערה כבר אלפיים שנים. אגדתו העוקבת לא איחרה לבוא, ועיניהם בלעו את תנועותיו המהפנטות. כשסיים גם אגדה זו, משהו עקצץ בראשם הריק של הילדים. נדמה היה להם שכבר שמעו את סיפורו על הכפר מוכה העכברושים,

והחלילן...