צברית, שם נעורים אברהמוף, בוגרת הגמנסיה הרצליה. מאז פלא האינטרנט וזמינותו לכול כותבת שירים.
http://www.literatura.co.il/website/index.asp?show=authors&id=1715
[ליצירה]
ליאורי, לדעתי שום גן יפה אינו צומח מעצמו ללא טיפוח והגנה. וכבר מצינו שאפילו הנסיך הקטן ידע שהוא חייב להגן על השושנה שלו, עדינה ובלי קוצים. ההיית משער לעצמך שגן שושנים יכול להופיע יש מאין באמצע מדבר למשל ?
ליאורה
[ליצירה]
צחית חביבה, לאחר הסבריך על ההבדל בין משורר למתרגל אשאל אותך מה ההבדל בין יוצר למבקר כי נראה לי שהביקורת יותר בתחומך, לאור יצירותיך עד כה [כמובן שזו רק דעתי] במיוחד שאת עמוסה כל כך במדדי ביקורת ובמונחים ובביקורת את מוצאת את יכולת הביטוי שלך.
לא צר לי שאיני הולכת לסדנאות ושאני גוזלת כך מפרנסתם של מארגני הסדנאות למיניהם, וימקצעו עד כמה שישתדלו את הכתיבה היוצרת.
נ.ב.
בכמה שמות את או אתה מופיעה או מופיע כאן בפורום הזה ?
[ליצירה]
אביבסתו. שורות 13-14 של סונטה חייבות להתחרז. בכלל יש לסונטה מבנה חריזה בר תוקף שכאן הוא: ABAB BCBC וכולי. שתי השורות האחרונות יתחרזו. כל השורות חייבות להיות בפנטמטר איאמבי - כלומר, חמישה פנטמטרים. אני תרגמתי די חופשי ולא מילה במילה, אך שמרתי על הפנטמטר האיאמבי (כלומר חמש פעימות של טִיטָה (ודגש על ה"טה) אם כי לא חרזתי בדיוק כמו שצריך. אך דיי נצמדתי למבנה. מתרגמים ישראלים עטורי פרסים לא תמיד נצמדו למבנה הזה, הוסיפו ימבוסים לשורות (שש נקישות במקום חמ) והצדיקו זאת בדרכים שונות.
מכל מקום, כולם ועולם התחרז היטב ולא מצאתי פתרון אחר ולא יכולתי לפסוח על הפתרון הזה שהיה קיים.
על מבנה הסונטה ראה למשל:
http://home.vicnet.net.au/~poems/ps/html/sonnet.html
[ליצירה]
דב יקר תודה. מסתבר שאמילי קלעה למטרה כשהעירה לי - - שיש אצלי סוג של תגובה ליום שישי. כי בינתיים הכנסתי עוד יצירה (אני כותבת אותן על פתקאות ספונטאני וכשנזכרת\מוצאת בפתקאות אני מעבדת אותן) ופתאום גם שם רואה אני שמופיעה המילה יום שישי. אך את היצירה ההיא שמתי בינתיים בליטרטורה כי כאן היא תופיע אולי רק עוד שבועיים אם אני אשים אותה היום.
[ליצירה]
תשובה לשואלים. כן. זה התאים להם. הם יכניסו את זה לספר יצירות וירשו לי לקנות עותק בשנים עשרה וחצי סטרלינגים שזה זול יחסית למה שעושים בארץ בעבור הזכות להתפרסם.
תגובות