צברית, שם נעורים אברהמוף, בוגרת הגמנסיה הרצליה. מאז פלא האינטרנט וזמינותו לכול כותבת שירים.
http://www.literatura.co.il/website/index.asp?show=authors&id=1715
[ליצירה]
שייקספיר
שלום
תודה רבה.
מזלי שלא קראתי תרגומים אחרים של סונטה זו. אם לא הייתי יכולה לתרגם על פי מבנה הסונטה לא הייתי מעזה כי לא ידעתי שמותר לקחת חרות.
מזלי שאני לא מעורה בתחום השירה הממוסדת ורק חיה לי "במערה".
התברר לי דרך האינטרנט שתרגמו 24 סונטות תוך כדי הוספת שני אימבים לשורות וכך כתוב: "התרגום קולח ושומר על מבנה הסונטה בחריגה קטנה, במקום חמישה יאמבים בשורה ... שבעה ...בחירה זו נובעת מהמילים הארוכות יותר בעברית ... אינה פוגמת ...
http://images.maariv.co.il/cache/cachearchive/26012001/ART108753.html
לא יודעת אם עוד מלמדים את הסונטה הזו. כנראה שאני דינוזאורית בעצמי כבר.
ליאורה
[ליצירה]
זמן רב לא הייתי בים המלח. האמת - שחגי קמרט כותב מאוד מורכב ותמיד כשהוא כותב אינו כותב על משהו אלא רואים את אותו עצמו חגי, משתקף שם באלפי שכבות.
[ליצירה]
אמונה תחיה חיים - תודה לך. מכל מקום, אני משתמשת ברבמילים לניקוד ובודקת מילה מילה. אליבא דרבמילים:
חוֹף שֵם ז' (חוֹפֵי)
שפת הים, האגם וכד';
חוֹף שֵם ז' (חוֹפִים)
shore, coast
כך שרואים שלעתים יש מן התועלת בהאחדה הנובעת ממחשוב. אם כולם היו משתמשים ברבמילים שהוא גם אנטראקטיבי וגם הולך ומתפתח - לפחות באשר לניקוד - הייתה מתפתחת האחדה. ברבמילים הם שמים בהערות גם נוסחים מקובלים על פי הדיבור ושאינם מקובלים על פי השפה.
שיהיה שבוע טוב לכולנו
[ליצירה]
היה היה משורר
שנים רבות כתב
שירים סתומים כרימון
שלא פקעו דפנותיו
וכולם איחלו לו טובות
וכולם הקיפו עליו
וכולם המתינו לראות
שיגיע ו בציר וסתיו
עד שבאה ציפור
כנראה שקראו לה מיכל
ניקרה בדופן הפרי
שרטה לו פה ומילה
גרגרים השתפכו לאין סוף
כאשד ארגמני מתוק
וכולם הקיפו עליו
וכולם טבלו אצבעות
וליאורה ושי וגם כלנית
ושאר מחברי היצירות
רקדו סביב לאותו עץ
אוחזים יד ביד לופתים אצבעות
פטפטו על שמשון ונשיקות רתוחות
וגם פרוייד שם נוכח בגאון,
שואל את מנחם אם יש מה לומר
ומה לספר רצונו.
ויצירה ספונטנית זו
לעולם לא תובן בכלל
אם לא תקראו את שירו של מנחם
ואת כל תגובות הקהל
תם ונשלם
[ליצירה]
מנחם - כולנו היום בעולם של היום כמו disposable items מין חפצים חד פעמיים ויש בכך דו משמעות: מחד הכוונה למשהו שמשתמשים בו פעם אחת וזורקים, מאידך הכוונה למשהו יחידני או יחידאי שכמוהו לא יהיו עוד לעולם. והחיים הם מסתורין.
נראה לי שמי שאינו בוחר לשתול בלבו אמונה או לא שתלו בלבו אמונה נמצא במקום של הבית הראשון ומי שמאמין שיש משהו נוסף בלתי נראה נמצא אולי במקום של הבית השני.
הבית הראשון מדבר בהווה זול ומתכלה והשני מדבר באינסוף, בשמש שעוד מיליארד שנה תהפוך לכוכב אדום. והיה קשה לי לגשר בין שניהם.לא היה שם פיתרון.
תגובות