וכשהאלכוהול נכנס בי
איבדתי כל שליטה
ושאלתי לשלומך.
שמת לב לאודם פניי
ובהית בי
לא אומרת כלום.
ברוב שכרותי
שאלתי שוב
והפעם הוספתי רצינות
אך את
בהית עוד לרגע
ופסעת.
כשפג תוקפו של
תוכן כוסי
נפגעתי.
למה נפגעת?
אולי היא נפגעה?
ואולי הפגיעה כאן היא במשמעות של "ויפגע במקום", זאת אומרת - תפילה?
ואז משתנה כל המשמעות של השיר.
יש בשיר הזה עדינות כלפי פנים ומגושמות כלפי חוץ,
בערך כמו מערכת היחסים בין "נכנס יין ויצא סוד".
רגיש. מרגיש.
[ליצירה]
רגיש. מרגיש.
למה נפגעת?
אולי היא נפגעה?
ואולי הפגיעה כאן היא במשמעות של "ויפגע במקום", זאת אומרת - תפילה?
ואז משתנה כל המשמעות של השיר.
יש בשיר הזה עדינות כלפי פנים ומגושמות כלפי חוץ,
בערך כמו מערכת היחסים בין "נכנס יין ויצא סוד".
רגיש. מרגיש.
[ליצירה]
הנה קטע שנכתב:
אני מדבר בשפת "כולם מבינים"
את שפתיי, אין צורך להניע
את אוזניכם, לוּ יכולתי, היית עוקר ממקומן
שלא תבואו לידי שמיעת המילים
שאותן אני כל כך מסתיר.
ואם לא הייתי שומע אני?
אז את קול החדוּת המדברת לא היית שומע לעולם
ולא יכולתי להגות את המשפט הכל כך חסר.
זו בעצם שעה קלה של רחשי לב היוצאים לקראת ליל
ולא שקַר או גשום בחוץ אלא התקף קנאה אחז
כשלא נותר דבר מלעשות.
הסתדרתי. עם או ללא עזרים, אני מוצא את שלוות הרוח
ובלבד שלא תהיה דקה אחת פנויה.
והמשפט? בסופו של דבר י-(א)ע(מ)ש(ר)ה
תגובות