-------------------------------------------------- נמל התעופה בן גוריון נראה שקט בבוקרו של קיץ 1946, הדיוטי פרי שקק בתיירים שיצאו לכיוון רודוס שטופת השמש ולרנקה הקפריסאית. בדרך קנו הם מכשירי דיסקמן, טלוויזיות צבעוניות זעירות, ופלאפונים. בין קהל הנוסעים היה ילד נבון ושמו מוקי, לבוש מכנסי חאקי ירוקים ותלתליו הבלונדינים התנוצצו לכל עבר, הוא החזיק ביד בובה מזמרת, הוא ואמו המתינו בסבלנות למטוס לרודוס. מבטו היה מכוון לעבר מטוס בואינג כסוף ומפואר שהחל לנוע באלכסון על המסלול, בניגוד משווע לסדר הנהוג בנמל התעופה המנדטורי. בהמריאו הוא כמעט והפיל את מגדל הפיקוח ופספס אותו בסנטימטרים. "אמא, אמא, תראי תראי -המטוס השתגע..." החוטפים מארגון האצ"ל שנראו כאחד האדם, עלו על המטוס וחמקו מן הביקורת ומן הצגים הניידים, באופן הכי פשוט: הם יצאו מבסיס הפעולה ליד מחנה הפליטים ובידם טילי לאו ותמ"ק עוזי, בהגיעם ליד אור יהודה, הם עברו בשדות וחתכו את הגדר במספרי תיל, אחר כך הם ארבו דומם בין השיחים הסבוכים. משמרות הכומתות האדומות הבריטיות עברו כמה פעמים בלא שים לב ללוחמי האצ"ל שהסתתרו. באותו רגע שכל הנוסעים היו על המטוס מחברת בריטיש מנדט איירוויס שהיה מיועד ללונדון אשר בבריטניה הגדולה, בו ברגע שהדלת נסגרה, חיבק אחד הלוחמים -שמוליק כהן, את הדיילת הצעירה בצורה כפייתית והכניס אותה באיומי אקדח אל תא הקברניט: "טוס מכאן אבל מהר" איים בכובד לשון כשהוא שולף ומאיים בלי הרף באקדח המגנום החדש. האצלני"ק השני עמד במעבר וירה פעמיים: "אתם חטופים, בשם ארגון האצ"ל, אנחנו חוטפים את המטוס, הישארו בשקט ולא תיענשו" הקהל דמם כמו שקט מדברי וכל אחד ואחד חשב על מרת חייו. שמוליק כהן לחץ את האקדח אל צוואר הקברניט הבריטי: "טוס והמרא, כשתהיה באוויר אני אורה לך לאן להגיע" הוא מילא את פקודת איש האצ"ל והמריא, אבל במסלול אלכסוני ומוזר כשהוא כמעט חותך את המגדל של הפיקוח, וזאת במטרה למשוך תשומת לב. ואכן, נמל התעופה רגש ובפיקוד המנדט הבריטי הובע חשש לחטיפה, חשש שאומת לאחר ששמוליק כהן התקשר למשרדי ארמון הנציב הבריטי העליון וביקש לשוחח עם ארווין ולינגטון: "היום ה22 ביולי שנת 1946, אנו תובעים לשחרר את כל חברינו הנמקים באנסאר 2 ולשחרר את חברינו לאלתר, ולא אנו נטוס לארץ אויב ושם נעלים את החטופים, כמו שחיזבללה העלים את רון האוורד" ואיש האצ"ל השני שעמד במעבר ושמו היה גדי תרשיש, תפס בכח את זרועה הימנית הדיילת המבוהלת, כמעט קרע את מדיה ואמר: "מי שינסה לעשות טריק או קונץ, יגמור כמו שאני תופס אותה עכשיו" ושמוליק כהן ראה מתא הקוקפיט כיצד המטוס חוצה את תל אביב, הוא ראה את מגדלי עזריאלי נעלמים באופק ואחר הורה לקברניט: "טוס לאיים הקנריים, לטנריף" אך שמוליק לא שם לב כי המשדר המטוסי היה פתוח... טנריף, שעות אחר הצהריים: המטוס החטוף נחת בשדה התעופה הספרדי המוקף גבעות גליות וגעשיות. מיד לאחר הנחיתה המוצלחת, קרא שמוליק לגדי אל תא הקוקפיט והם התלחשו: "אתה חושב שהשגנו את המטרה?" שאל "כשנקבל הוראה מן הראיס שלנו נעלה את המטוס באוויר עם ט.נ.ט" השיב גדי "לא, אני מפחד עלינו, בתור מפקד המשימה אני פוקד לברוח" קרא שמוליק. הוא פתח פתח ברצפת המטוס ושניהם קפצו ממנו כשהם לוקחים אחריהם טילי לאו ותמ"ק עוזי. במרוצתם במסלול שדה התעופה, ראה שמוליק והנה מסוק אפאצ'י עוקב אחריהם באוויר. הוא תפס מחסה בין מצבור של חבילות וכיוון אחד מטילי הלאו אל המטרה המעופפת והמאיימת: שריקה נשמעה והמסוק חוסל. הוא ראה מימינו מארב מתוחכם של הכוחות הספרדיים, אם היה ממשיך לרוץ עם חבירו, היו הם נקלעים למלכודת מוות. הוא לקח טיל שני כיוון אותו והשמיד את העמדה האורבת. גדי לקח את תת מקלע עוזי וירה כמו מטורף לכל עבר, על אף ששום סכנה מוחשית לא נראתה, הוא קרא קריאות קרב: "היילה היילה, ברוח ודם את א"י נשחרר" מוכנית מיצובישי לבנה חנתה ממש ליד גדר המערכת של השדה, היכן שעבר כביש צדדי, מוזיקה מחרישת אוזניים בקעה ממנה. השניים זחלו בעשב, חתכו את הגדר ללא מאמץ וניגשו אל המכונית: שני נערים ספרדיים היו במכונית והביטו באנדרלמוסיה הגואה ובפיצוצים שעלו ממסלול שדה התעופה. הם שמו בדיסק מוזיקה מחרישת אזניים של כריסטינה אגילרה, ששמוליק הפטריוט לא סבל שמוליק ניגש ופתח את הדלת, גדי נכנס ודחף את הנערים: "קה פאסה" אמר אחד מהם בבעתה איומה "אתם חטופים בפקודת האצ"ל, אבל לפני כן, סגור את המוזיקה הארורה הזאת" צעק שמוליק. הנער המבועת סגר. הוא התניע את המיצובישי ודהר להרים, כשהוא מפעיל את המזגן, באמצע הדרך נטל את הפלאפון של הנער: התכונה במטה המשטרה הספרדית הייתה עצומה, שוטר בריטי הובא מפלסטינה א"י בכדי לעדכן אותם בהתפתחויות האחרונות, הטלפון צלצל ומפקד המשטרה הרימו בעוד הוא מסמן לחבריו להפעיל את מכשיר האיתור: "מדבר רעם הנינג'ה מארגון האצ"ל, חטפנו שני נערים. אנו תובעים מאה אלף יורו בתמורה לשחרורם, ולא, נפוצץ אותם למוות !!!"