צברית, שם נעורים אברהמוף, בוגרת הגמנסיה הרצליה. מאז פלא האינטרנט וזמינותו לכול כותבת שירים.
http://www.literatura.co.il/website/index.asp?show=authors&id=1715
[ליצירה]
לפעמים קשה לי להאמין שהדס היא יוצר אחד. לפעמים אני שואלת את עצמי אם לא מסתתרות מספר דמויות מאחורי השם הזה. אלא שפיזוזי הפנטזיה והשימוש בלשון מתעתעים בי בעניין הזה.
[ליצירה]
אביבסתיו
משורר היסטוריה אתה.
בקשה לי אליך אם יסתדר לך.
ספרו לי שיש בית כנסת בשם בית כנסת אברהמוף והוא נמצא בשכונת הבוכרים.
מעניין אותי אם יש שם לוח ואם שם סבי, שהיה קרוי יעקב אברהמוף (ואשתו שרה לבית דוד) מצוי שם. לא ידעתי שיש אברהמופים בארץ עד כדי כך שקרוי בית כנסת על שמם. ספרו לי שראו את בית הכנסת הנ"ל באינטרנט.
זה לא דחוף, וזה מעניין. מדהים איך ההיסטוריה של משפחה נשארת במחזור התפילות, שם רשומים תאריכים ושמות, ולפעמים על לוחות בבתי כנסת, וגם להבדיל, בבתי קברות.
בכלל, בתי כנסת, לאדם שאינו משתמש בהם כמוני, לא אומרם הרבה. נהגתי לקרוא ספרים מתורגמים וגם רואה טלוויזיה ונדמה לי שראיתי יותר על רוח האדם, מצוקותיו ופניותיו אל אלקים דרך כנסיות של נוצרים, שאני מניחה שאדם בא לשם, יושב על כיסא ומתפלל ללא משהו מובנה כמו ביהדות. אין לי מושג אם יהודים מתפללים באופן פרטי ואישי בבית כנסת. הם עושים זאת על קברות צדיקים ובכותל המערבי בתעשיות פרטיות ואישיות.
טוב
באמת הגזמתי והשתפכתי
פעם ניפגש
ליאורה
[ליצירה]
הבג"ץ ממילא הוא רק בג"ץ לעשירים, עשירים שמאלנים ועשירים ימנים, אבל רק אנשים עם כסף. זה מין כלי שלטוני שאדם רגיל בכלל לא יכול לשאוף להתערבותו או לעזרתו, כי עד שמגיעים לבג"ץ חולפים יובלות, וגם אם נניח שאותו אדם פרטי היפוטטי יזכה בבג"ץ נגד מישהו עם משקל וכסף, אזי הצד הנגדי יפעיל כבר את החברים שלו ואז יארגנו בגץ מחודש עם חמישה שופטים, ואם זה לא ילך אז עם 8 שופטים, ואחר כך עם 11 שופטים, וכן הלאה, עד שלבסוף האדם הפרטי שכבר לדעתי אין לו מקום במדינה יישבר וייתיאש.
ובכלל, איך יודעים אם במהלך השנים וההתנהלויות של הדיונים הללו השופטים לא חלו אולי, רחמנא ליצלן ? אולי יושב שם שופט בהרכב הסופי שהוא בדרך לאלצהיימר ואף אחד לא יודע ? הרי הוא יושב כבר בדין כל כך הרבה שנים? כשיסתיים הבגץ יוציאו אותו לגמלאות ויעשו לו טקס מפואר ומי שאכל אותה אכל אותה ? וכן הלאה.
באשר לפסק הדין עצמו, אני מתנגדת שאנשים המכריזים על עצמם במוצהר שצריך להשמיד אותנו ייכנסו למדינה ויהיו אזרחיה. זה פרדוקס מתוך עצמו.
כי כאן לא מדובר במקרי איחוד משפחות רגילים דמוקרטיים הומאניים, מפני שאף אחד לא מעוניין להתאחד במשפחתו ולגור בעזה. ואת זה הם לא עושים, כשהם חושבים על עזה האהבה ותשוקת ההתאחדות נעלמות. ובעזה גם אין בית משפט גבוה לצדק.
כלומר - יש כאן אינטרס של ניצול מדינת ישראל. ואם מדובר באינטרס כזה על ידי אנשים הטוענים שיש להשמיד את המדינה לא נראה לי אפילו שצריך בג"ץ בשביל זה.
וחוץ מזה, נדמה לי שבמדינתנו קיים חוג נגד ביגמיה ואני עוד לא ראיתי שמפעילים אותו כאן.
אז מר ירושלמי, עם כל הכבוד לך, במקרה הזה נדמה לי שאתה דורש מאיתנו לוותר על הרצון להתקיים ולשרוד בצורה האלמנטרית ביותר.
אני חושבת שכדאי לך לגור בעזה מספר שנים ואז אולי תעריך את קיום מדינת ישראל שקבלה אותך לחיקה.
תגובות