[ליצירה]
אוי..
זה כל כך יפה. תמיד חשבתי שזה הגיע לו - אבל עכשיו... יו, לא שמתי לב - אני ראשונה. אנשים, בואו לקרוא!
חוץ מהשורה השביעית בשיר התשיעי שקצת צרמה לי (אפטי...) זה נהדר. זה מזכיר לי...
[ליצירה]
אני חושבת שקריאת הבגידה מופנית כאן בעיקר אל הדוברת עצמה - והבגידה היא בדברים שגדלה עליהם.
יחד עם זה, הסוף באמת מדבר על בגידה בין בני זוג - ככה שנשארתי מבולבלת, עם שני כיוונים אפשריים.
prednisolone side effects in dogs bilie.org prednisolone 5mg tablets
[ליצירה]
*שני* חלונות. החריזה לא עובדת - אתה משנה מבנה באמצע, החרוזים לא שלמים. אולי כדאי לוותר על זה.
ולמה שלוש יצירות בבת אחת? המון חבר'ה עושים את זה, ונורא קשה לקרוא ולהגיב לכולן. [ומה בדיוק חשב לעצמו מי שהכניס היום את היצירה ה-42?! סליחה אני משתפכת אצלך, אבל הכנסת שלוש אז מגיע לך! הא! אל תקח ללב...]
[ליצירה]
תראה, זה מאוד נחמד - אבל החרוזים שלך הם, איך לומר, לא חרוזים. יש לך שלושה סוגים של טעויות בסיסיות:
- נתחיל מזה שארבע-ארבע זה לא חרוז, כנ"ל לגבי קיסר-קיסר. אתה לא יכול לחרוז באותה המילה.
- שים לב להטעמה של המילה. זעם הוא מלעילי, לעם הוא מלרעי. לא הולך ביחד.
- בשביל שזוג מילים יהוו חרוז צריך יותר מהברה דומה בסיום. ליבי-ייחודי זה לא חרוז; כנ"ל זכרונה-משאלה-ארבע, נפוליון-אפריון, ארבע-השכמה, ממתקים-חמישים וכו' וכו'.
אם אתה רוצה ללמוד איך ומה - אלתרמן מאוד מומלץ, וכנ"ל נתן יונתן כשהוא בוחר לכתוב בצורה כזאת. "הטור השביעי" והמחברות לאלתרמן יעזרו לך מאוד, כנ"ל "שירים בכסות ערב" לנתן יונתן, ואת כולם ניתן למצוא בספריה הציבורית. לא קראתי מספיק לאה גולדברג, אבל גם היא מאוד מומלצת [במסגרת רשימת האנשים שיודעים מה הם עושים].
בהצלחה!
תגובות