[ליצירה]
אבל... אבל...
אבל מיגד_!
אתה דיברת על הביקורת המאוד לגיטימית של רן*, ועליה אמרת שהיא ביקורת נודניקית, ואילו רן* דיבר על זה שאמרת שקטנוניות ונודניקיות אולי מאפיינות את דמותו.
קצת קשה להגיד שאתם אמרתם בדיוק את אותו הדבר, לא?
------
ובאמת כתוב קולח, ובאמת רעיון חמוד וביצוע גם, ובאמת ביטויי הניבול הורסים.
[ליצירה]
אני
גם חושב שאפשר להגיב על תוכן היצירה, ואם היא יוצרת בי הדהוד של חוסר הסכמה אז אפשר לכתוב את זה.
ובטח ביצירות כמו "במשפט אחד", שקצת קשה להתייחס לפן האומנותי שבהם...
[ליצירה]
אממ..
אני מקווה שאצליח להבהיר.
אותו האיש שלא מדגיש את כל מה שהוא מודה לו, לכשתשאל אותו על אותו התחום הלא מודגש, הוא מקסימום יוכיח לך שזה לא סותר.
אותו תחום לא בנה לו את רעיונותיו. הוא רק לא סותר לו אותם.
ככל שתפיסת עולם בנויה ממכלול יותר גדול, מתבססת על יותר רבדים ויותר שטחים מהמציאות, היא יותר אמיתית. וממילא יותר גדולה.
הכלליות, שאינה מותירה שום רעיון או רגש מחוץ לחוגה, היא הפך הצמצום והקטנות.
וכשאותו אדם רחב דעת, הכולל בתפיסתו הכל, ינסה להעביר את רעיונותיו ולבטאם, ממילא יהיה חשוב לו להעביר את הכל, להדגיש את הכל, מבלי לכסת"ח שום צד מהמציאות תוך תקווה שהתלמיד לא ישאל עליו.
(ברור לי שבמאמר אחד, שיעור אחד, ואף בסדרת שיעורים או מאמרים, אי אפשר להקיף את הכל. ובגלל זה, אגב, הגיוני ביותר שיתסכל את גדולנו לכתוב אותם.
הגדרתי היתה על ההשקפה הכללית של האיש, וממה היא נובעת.)
[ליצירה]
באמת מעולה.
יצירה יפה, קולחת ואיכותית.
אך, אם יורשה לי, שתי הפסקאות האחרונות יכלו להיות יותר טובות.
וגם מצד האמת - אין מפה הוכחה מהותית לאמונה. שכן כל אדם בעתות משבר נתלה בדברים לא כל כך רציונאלים. אמונות טפלות ותפלות וכאלה, כשאין שום מוצא הוא משהו אחר להתלות בו.
אבל באמת, מצד הטבעיות הישראלית, יש בזה בכל זאת משהו אמיתי, שלא כמו מאמצי שווא בתיפלוּת.
הייתי מצפה בסוף לתובנה טיפה יותר מעמיקה, אם כי, כאמור, גם ככה זה יופי.
תגובות