די לבכות
25/12/2003
אל תבכי ילדה.
החושך
לא רואה דמעות,
הוא לא מרחם.
גם לא רוצה
לשמוע.
אז
אל תבכי ילדה
גם הבוקר לא בוכה
בחושך.
אפילו דמעות יבשו
בנוד עלים
אז
אל תבכי ילדה
הבטיחי.
הנה מחר
הביטי
פרח על אדן חלונך
יפרח.
החושך אולי לא רואה דמעות, אבל הוא שומע אותן, מאד שומע, והחושך גם עוזר ליבש את הדמעות, כדי שאפשר יהיה לראות בבוקר את הפרח הפורח על אדן החלון.
אהבתי את הנגיעה ברגשות, במיוחד הבכי שלא תמיד נותנים לו את הלגיטימציה...
מותר לבכות
ומותר ומותר לאהוב
כּנרת
[ליצירה]
זה יפה
החושך אולי לא רואה דמעות, אבל הוא שומע אותן, מאד שומע, והחושך גם עוזר ליבש את הדמעות, כדי שאפשר יהיה לראות בבוקר את הפרח הפורח על אדן החלון.
אהבתי את הנגיעה ברגשות, במיוחד הבכי שלא תמיד נותנים לו את הלגיטימציה...
מותר לבכות
ומותר ומותר לאהוב
כּנרת
[ליצירה]
לא רציתי
להיולד? מזכיר את איוב פרק ג' וכי למה?
בעל כורחך אתה חי כך שראשית אין זה תלוי בנו
והלידה זה רצונן הורינו
ואלוהים אינו נזיר לדעתי הוא פשוט שוכח לפעמים להסתכל לכיוון מסוים. פשוט שוכח.
השיר יפה טעון רגשות והמילים שבו מדברות
[ליצירה]
פרשת אישה סוטה מזמן עברה מהעולם. אפילו חכמינו ז"ל הבחינו שיש בה יסודות מגיים שאינם מתאימים לתפיסת היהדות המשליכה יהבה על השם ולא על נסיונות עם מים מרים או לא מרים.
מעבר לכך זה המקום היחיד שמצאתי שבו האשם צריך להוכיח את חפותו בעוד לפי המקובל על המאשים חובת הראיות.
[ליצירה]
במחזה פורגי
ובס של גרשווין אומר פורגי
יש לי הרבה מלא כלום ולא כלום זה הרבה בשבילי. מזכיר לי את חדתך.
החידה יפה כפרזה הכתובה על נייר אך אינה עומדת במבחן המציאות. וכי שכחת שיש לך את עצמך למשל ואת הצעצועים ואת הכלב ואת החברים ואת האוויר ואת הפרחים ואת השמים ואת ואת ואת
[ליצירה]
יפה כתבת
כתוב יפה
חשוב לומר שלפי הקבלה הגבר - זעיר אנפין הוא שמקבל את השפע כאשר האישה היא המלכות היא כאין לבנה השולחת אורה אליו. הוא גם זה שהופך כלים של חול לכלים של קודש.
לפי הקבלה האישה אינה חייבת לרדת לכאן והיותה כאן היא בזכות ולא בחובה. היא המשמשת מעין טרמוסטטת לגבר.
וראה ליקוטי מהרן.
עד כאן
[ליצירה]
ממליץ
לעשות הגהה על הקטע.
שנית מרגישים את הצער את האכזבה את הטינה ואת הכאב ומובן שכל אחד מאתנו מרגיש לא אחת אכזבה שכזאת.
אבל נדמה לי שבאיזה שהוא מקום באיזה שהוא שלב של ההסטוריה אלוהים פשוט פרש מהמשחק הזה שנקרא עולם אנשים ברואים בני אדם. מי שנשאר זה רק אנחנו שממשיכים אתו את החשבון עוד מקדמא דנא אך האמת שנדמה לי שאין כבר עם מי לדבר.
אז אפשר להירגע חבל על העצבים.
[ליצירה]
יפה כתבת
כתוב יפה
חשוב לומר שלפי הקבלה הגבר - זעיר אנפין הוא שמקבל את השפע כאשר האישה היא המלכות היא כאין לבנה השולחת אורה אליו. הוא גם זה שהופך כלים של חול לכלים של קודש.
לפי הקבלה האישה אינה חייבת לרדת לכאן והיותה כאן היא בזכות ולא בחובה. היא המשמשת מעין טרמוסטטת לגבר.
וראה ליקוטי מהרן.
עד כאן
[ליצירה]
ליאורה שלום
תודה על תגובתך.
נדמה לי שפגשתי אותך גם בבמה חדשה האומנם?
מעבר לכך אני שמח שיש מישהי שמסכימה פחות או יותר עם עם דעתי.
כן אני כותב גם פרוזה וגם שירה. וגם שירי ילדים.
אך אינני יודע אם ניתן לפרסם שירים באתר צורה.
פעם היה פה פורום ופירסמתי בו כמה שירים היום כנראה הוא לא קיים.
ושוב תודה על התגובה
[ליצירה]
לא רציתי
להיולד? מזכיר את איוב פרק ג' וכי למה?
בעל כורחך אתה חי כך שראשית אין זה תלוי בנו
והלידה זה רצונן הורינו
ואלוהים אינו נזיר לדעתי הוא פשוט שוכח לפעמים להסתכל לכיוון מסוים. פשוט שוכח.
השיר יפה טעון רגשות והמילים שבו מדברות
תגובות