התומים התרוצצו כל הזמן בבטן בתחרות ליציאהראשונה לזכות בבכורה.עשו מצילח לעשות המעשה ולצאת ראשון.יעקב התשוש לא מוותר מערערעל כך בכך שאחז בעקב אחיו לעכבו או לפחות להצהיר כי המלחמה אינה אבודה והיא נמשכת נמשכתבחולשתו האפשרית של עשיו ואכן זה בדיוק מה שעשה יעקב באופן לגימי ניצל חולשתו לאוכלוקנה חזרה הבכורה.שימו לב לא נאמר אוחז בעקב אחיו אלא בעקב עשיו כלומר הצהרה כאמורלקעקע אותו מעשה פיזי ראשוני של יציאה בחולשתו של אותו העושה בחולשת עשיו. הנה כי כןההמכירה יצרה קניין לגיטימי ראוי ומוחלט מימושו בכל דרך גם אם בעורמה הייתה מוצדקתלחלוטין
ולכן נקרא שמו עשיו
דהיינו שמעשהו אינו עשוי סופית אלא עדייןשרוי על המדוכה להמשך המאבק וההתפתחויות כלומר לעד כל חייו מעשה הבכורה שזכה בהביצאתו כראשון מהרחם אינו בבחינת מעשה מוחלט וקניין מלא
ולכן עשיו ולא למשל "עשהאל"