. תשנו דיסקט:

 כיום ודגש על כיום אין  יותר לימוד תורה שלא לשמה

 

תורה היאצירוף של שניים :

 לימוד  או הוראה [גם ובעיקר עצמית]

 ושל אורה.

וכל הלומד הגם שלצורך אורו הסובייקטיבי תקראו לזה: התרבותי .

כי אז הוא מקיים לימוד של תורה .

ותמיד תמיד כל לימוד הוא כאמור לשמה.

השתנו העיתים והיום מי המבקש להאיר את העולם באור הגאולה השלמה שבה מרכיב ההומניות בבחינת "תורת האדם" יהא דומיננטי ומוחלט, צריך לשנות דיסקט.

 לעודד כל לימוד של תורה על ידי כל בן תרבות.

לפיכך כל לימוד תורה ויהא הוא לכתחילה או בדיעבד מתריס וכנגד הפרשנות הקלאסית הוא רק לימוד לשמה.

ואף יותר מכך וזה החידוש :

כל לימוד תורה כאמור הוא גם בנוסף לימוד בעבור שמה של הגאולה כאמור. גם אם ממדובר במובן הצר של המילה : "כגאולה אישית" או אושר תרבותי אישי

לא סתם נאמר שבעים פנים לתורה שהפן הראשון והפן השבעים הם כאחד בפריזמה של האמת האבסולוטית של סגירת המעגל .

ולפיכך לכתחילה יראו גם הפכים בבחינת הפכים קוטביים עד אם כאמור יסגר המעגל וההרמוניה הרעיונית האלוקית תתבהר ותתגלה על כולנו

לפיכך ופה מצויה הלקונה בתודעתכם  [כל אלה הבזים לבתי המדרש החילוניים].

לימוד התורה של החילוניים הוא רכיב מובנה בגאולתינו זו .

שהרי כאמור בגלל נסיבות היסטוריות והגלות המרה: פרק נכבד בנושא תורת האדם הטמון  ומוכמן בתורתינו לא התגבש והוא חסר במורשתינו.בלעדיו גאולה שלמה - איין

היהדות התלמודית דילגה על המסד על ערכיו הבסיסיים של ספר בראשית מתוך דיספלינה לגיטימית לכתחילה של התבדלות לצורך חניכה והפניית מלוא האנרגיה פנימה לגיבושו וחניכתו של עם ישראל קודם לכל כ"גוי קדוש".[לפני היציאה החוצה - כממלכת כהנים]

לפיכך למעשה היהדות החלה את מורשתה מספר שמות.

 והרש"י הראשון מפליא לבטא זאת .[על רבי יצחק שרתם את רעיון הבריאה לזכותינו על הארץ]

ובגאולה זו על שליחיו החילוניים של הקב"ה, הוטלה עליהם המלאכה להתחיל בבנינו של :

הפרק הערכי החסר .

כשם שדווקא על החלוצים החילוניים הוטלה משימת החלוץ לקומם את הארץ.

 יותר מזה יש  בספר שמואל ב' התייחסות מאד נדירה ובעלת משמעות "גאולתית" של דוד משיח ה' שם בפרק ז  לא פחות דוד נוקב את המשוואה בהא הידיעה של הגאולה השלמה והיא :

 "וזאת תורת האדם - ה' אלוהים"

 הנה כי כן התממשות האלוקות במלוא המיצוי על שני כינוייה העיקריים עלי אדמות  היא בהפיכת התורה  ל : "תורת האדם"

לאור האמור , יודעים אתם מדוע נכשל רבי עקיבא גם :

בתלמוד  : שכל תלמידיו מתו .לבטא כי היה פגם לכאורה במהות התורה שהנחיל.

וגם נכשל בגאולה :בבן כוזיבא

משום שהוא בתלמודו לא הגיע לכלל אמיתתה המלאה של התורה.

תלמודו של רבי עקיבא במימד ההסטורי היה בחינת אך "רגל" אחת ודווקא הרגל הלא נכונה.

לא אותה הרגל של הלל הזקן שאמר:

 שכל התורה על רגל אחת זה : "ואהבת לרעך כמוך"

שרבי עקיבא למד את ואהבת לריעך כמוך אך בצימצום.

אך ככלל גדול בתורה, שבצידו כללים שווים וגדולים ממנו .

בעוד כאמור הוא כללותה ומהותה של התורה כולה

 בהמשך לאמור לענין דוד:.תורת המשיח בגאולה השלמה תפליא להראות ולהוכיח זאת.

והנה בגאולה זו ענין זה הולך להיות מתוקן ועל הלומדים החילוניים כאמור הוטלה המשימה והכל בהשגחת שמיים ובתהליך כאמור מובנה

כי מהשמיים נואשו מהיהדות התלמודית המדשדשת לא מהם למרבה הצער תבוא התמורה והגאולה .......

והיה אם יש קורא לדברים ואף אם היה בהם כדי לעורר חלילה חימה בלב מי. אנא אהבת התורה וישראל תמחל ותרגיע.

וחמישה לצדקה תהא אף מרפא לנפש