לעניות דעתי, אי אפשר להגיע לפישרה של המילה "פרת" בלי ההקשר הכולל
ובלי הזיקה המידית לתוכן הפסוק שבא מיד לאחר מכן.
יש קשר אמיץ ואולי תוצאתי בין הפסוק הראשון שמתחיל "בן פרת יוסף" לתחילת הפסוק הסמוך לו לאמור :
"וימררוהו ורובו וישטמוהו בעלי חיצים"
אם כן נקדים ונאמר, לדעתינו לביטוי "בן פרת" שני פירושים שאף יכול שמשלימים זה את זה "
הפירוש הראשון הוא מלשון "פריה ורביה"
בן שהגיית הנפש לפריה שלו הייתה כבר במבט ראשון עת יעקב ראה את רחל על העין כבר אז לכאורה הגה יעקב את הבן שהיה רוצה ממנה
אלא שלידתו התמהמהה עד כי אימו המסכנה,הייתה רואה היא בנות יולדות וליבה נחמץ לאמור : "בנות צעדה עלי שור" כלומר התנהלה והתמידה לצעוד בשאיפתה לבן על אף שראתה
שכל הבנות יולדות רק היא לא
והפירוש השני שהמובן של "פרת" הוא יפה תואר אטרקטיבי לזייוג של פריה
שכל נערה שאך רואה אותו חומדת אותו לפריה
אם כן "בן פורת" : בן שחומדים אותו בגלל יופיו הרב לפריה..
עתה אולי גם יובנו שאר הרכיבים שבפסוק
יוסף היה בן פרת ולא סתם בן פרת כאמור
אלא על ידי כל "עין", שראתה אותו
ואם לא די בכך בנות היו צועדות בסך כדי להגניב מבטים ולראות אותו
זה משמעות הביטוי החותם:
"בנות צעדה עלי שור"
ועתה לשאלת השאלות
אם כך מה מצא יעקב לפתוח ברכתו של יוסף בתיאור רומנטי שכזה
אלא שיעקב ביקש לבשר לנו כי האחים החלו להתנכל ליוסף מקנאה עוד כשהיה בן ה
בטרם אפילו יהיה לנער
וכי אפלייתו של יוסף לא באה בהמשך אלא גם כדי לאזן את העובדה
ש"מיררו את חייו עד שהגזימו [ "ורובו"]בהמשך
ובעלי חצים שבהם שטמו אותו
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת , אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה