מחלה חברתית

התורה איננה מתעסקת עם מחלה גופנית אחת מני רבות, אלא עוסקת היא בפרשתינו, בהמחלה החברתית - היא הצרעת.

שהרי גם לא בכדי שיותר ממקום אחד בתורה מופיעה המחלה כאמור בהקשר ודווקא לחטא חברתי בעל גוון די מסויים.[פתחון פה כל שהוא]

לכן כל תורת הצרעת ודיניה המיוחדים אין בהם ולא כלום עם התייחסות לחולה כל שהוא במחלה אחרת כל שהיא.

והנה הצרוע למעשה צובע בהבל פיו את כולם בשחור.

משחיר אותם ,

לפיכך, באה התורה לומר כי איש שכזה שכל החיים הופכים בהתנהגותו לשחור. הרי בהפוך על הפוך.

הוא יהפוך כולו ללבן.

הואיל וכאמור מדובר מחלה חברתית תוצאה של עוולה חברתית מאד בעייתית שיש בה כדי להשחיר חיי חברה.

כי אז גם ההתבודדות שנגזרת עליו הנה צעד מובנה מובן ומתבקש.

להרחיקו למצב של חזרה אל העצמי בלבד ולעשות את חשבון הנפש על השחור שהטיל מסביבו. וכך נכנס הוא לסדרת חינוך מאד הולמת ונצרכת עד כי תשתנה ראייתו והוא ישוב לראות את האנשים בעורם הרגיל.

מתוך נקודת מוצא זו שהצרעת הינה כאמור מחלה חברתית, אפשר גם להסביר את כל ההמשך גם הפולחני.....

. 1. המבקש לקרא את גילגוליה של הצרעת מוזמן לקרא רשימה...

באתר : צורה .

תחת הכותרת : הצרעת והצרעה.

הרשימה מופיעה

בגליון ה"יצירות" של המגיב שבכאן

2. ובכל זאת בקליפת אגוז לרוב המכריע שלא יטרח לקרוא

 

וכי למה נסמכה פרשת מצורע לפרשת אישה יולדת. אלא ביקשה התורה ללמדינו מה זו אישה יולדת מביאה חיים לעולם. כך בהפוך זה המצורע =המוצא אך רע, מקפד חיים מן העולם.

והנה הוא כצירעה הנוגע בבני אדם בעקיצות וכך ככל שאלה רבות כך הדבר חוזר איליו עד כי מעטפת גופו כסמל לאדרת חייו גם היא מתמלאת בצרעת בעקיצות צירעה רבות והוא נדרש להתרחק מהם מבני האדם ולהתחיל סידרת חינוך שתשיב את החיים על כנם...

.................................................