הפתח , פתחו של כל בית,הוא חוט התפר

 שבין רשות הפרט לכלל

 בין התא המשפחתי לכלל ישראל

 היוונים מהר מאד הבינו כי מקור האור בהיכל ה´

הוא בחוסנו של התא המשפחתי בישראל

 ובטרם כיבו את האור במקדש

 עשו הכל לכבות את כל אותן גחלות לוחשות שבמשפחות ישראל

 ובשלל אמצעים שפלים

 בינהם גם בניסיון לעקור את נשמת אפינו

 את ברית המילה

 אבל נס פח השמן שב להאיר

 ולאושש את סמל הברית

 את שמונת אותם ימים

 ואנו יוצאים החוצה

להדליק נר חנוכה בחוץ סמוך לפתח

 כמו אותה המזוזה

 כמו אותו קורבן פסח שנשחט על הסף

 להראות כי כל משפחה בישראל קיימת היא

 ובמלוא חוסנה הערכי והמוסרי

 ולא רק זאת אף זאת אורה שריר וקיים

 להמשיך בשמונת ימי הברית

 להאיר מאורה של כל משפחה החוצה

 לעבר האור הגדול של כלל ישראל

 אור של זיקוקין ההולך ונצבר

 נערם כנהרה

להאיר בסופו של דבר שוב

 גם את היכל ה´

תוספת:

הכל  נעוץ ב"שמונה" - בשמונת הימים

משה אהרון נווה עמל הר-צל-יה 12/13/2012 9:34:00 AM

היום השמיני בתורה ובמורשתינו

בא לבטא את ה"קומה השניה" של הבריאה

את השלמתה של הבריאה בבחינת "אשר ברא לעשות" ודווקא על ידי האדם עצמו.

כך בברית המילה שביום השמיני האדם משלים במו ידיו את בריאתו הגופנית

בהסרת הסרח העודף.

ובהסרת הגולל על פאר היצירה

וכך בשמיני עצרת ........

והנה בשמונת ימי החנוכה אנו מדליקים להאיר את היקום כבית מקדש קוסמי

ודווקא בערך האנושי המוסף של היום השמיני כתוספת לאותם האורת של שבעת קני המנורה שבמקדש.

אזיי ברור שהיום השמיני הוא ""יום האדם שבו מקופלים כל הדברים הנפלאים

שבמאמר זה

 

הכל  נעוץ ב"שמונה" - בשמונת הימים

 

היום השמיני בתורה ובמורשתינו

בא לבטא את ה"קומה השניה" של הבריאה

את השלמתה של הבריאה בבחינת "אשר ברא לעשות" ודווקא על ידי האדם עצמו.

כך בברית המילה שביום השמיני האדם משלים במו ידיו את בריאתו הגופנית

בהסרת הסרח העודף.

ובהסרת הגולל על פאר היצירה

וכך בשמיני עצרת ........

והנה בשמונת ימי החנוכה אנו מדליקים להאיר את היקום כבית מקדש קוסמי

ודווקא בערך האנושי המוסף של היום השמיני כתוספת לאותם האורת של שבעת קני המנורה שבמקדש.

אזיי ברור שהיום השמיני הוא ""יום האדם שבו מקופלים כל הדברים הנפלאים