מאי חנוכה 
מאז החטא והגירוש מגן עדן,
מהדהדת ביתר שאת השאלה האלוקית : "איכה"
בבחינת לאן הולכים עתה.
שכך למעשה אמר ה´ לאדם
תוך רמיזה שהוא האדם בעצם בחירתו
 בחר לצאת גם למסע חתחתים של
עליות וירידות של : "ויסעו וחנו".
"גלות ותושבות" .
ולא רק מהבחינה הפיזית
אלא גם מהבחינה הרוחנית ערכית.
והנה בפרשת הדרכים של "חנוכה"
אנו למעשה משיבים
כאילו לאותה השאלה התלויה מאז באויר
 לאמור : בני ישראל "חנו - כה"
חנו חזרה בבית המקדש .
חזרנו שוב לנחול ולחנות
        בקודש

   על השמן

השמן הוא יסוד שממי
ולכן שמו מרמז על מקורו
שכביכול מן השמיים הוא [,שמין]
על כן הוא צף על פני המיים
כשם שרוח אלוהים מרחפת על פני המיים
וכשם ששמיים פירושם "שם מים" עליונים
ולכן כשם שהנשמה ניצוץ אלוקה ממעל
כך השמן הופך כל אובייקט ואדם בעלי ערך מוסף של הילת קדושה ופוטנציאל אלוקי
 וכן הוא אומר :
"ושמן מחלמיש צור"
 ועוד אין שמן זי"ת אלא שמין זה מה´ יתברך