" ויהי עשו איש יודע ציד איש שדה"
התורה קדימה"ויהי" לעשיו וכפלה בו פעמיים "איש".
רמזה התורה כי אכן עשו לא מגובש היה עדיין באישיותו הידע שלו היה די מוגבל "יודע ציד" ורק כאיש החוץ של איש שדה יצחק כאיש שדה נמשך אחר תכונה ראשונית זו וביקש אכן לקחת את עשו כפרויקט להוסיף לו גם אותה השלימות של הפנים של ה"אוהלים"
לעומת זאת יעקב כבר מגובש היה לאיש אחד מושלם "איש תם" שהוייתו אינה הווית חוץ ואשר וזה העיקר אינו מתנחל רק באוהל אחד, אלא שרוי בגיוון קונסטרוקטיבי של פרולאליזים "יושב אוהלים" כלומר עוסק בפנים וחוץ כאחד בקשת רחבה החל מאוהל של תלמוד וכלה גם אוהל של רועה שאינו צד אלא דווקא מכנס נותן חיים בשביל לחיות
גם באוהל משפחתי .וגם באוהל מועד של כלל ישראל
שימו לב :"דרכו" זה גם במובן הקצב האיטי שלו
אחד הטרגדיות בחינוך שכולם צריכים בכיתה אחת לרוץ יחדו להגיע כמה שיותר מהר להישגים. וכאילו להוסיף חטא על פשע גם לא חדלים מלעשות השוואות בין תלמידים או אחים.
לכל אחד יש את הדרך שלו. גם במובן של הקצב שלו. וכך לעיתים מפסידים משני הכיוונים : יש כאלה שנדמה שקליטתם מהירה והם קלטו ענין אך זו הכלה אירעית ובטרם יזקין יסור ממנה.ויש אשר כאלה כשלא מזהים איפה הם עדיין תקועים ורצים אתם קדימה וכך הכל הולך לאיבוד. גם מה שהצליחו וקלטו לכתחילה.
יצחק הבין זאת כלפי עשו....
והנותן חמישה לצדקה תבואהו ברכה