. האישה בבחינת "לקח טוב"
הביטוי "לקחת" אישה יכול להתרומם לרף הגבוה ביותר בבחינת לקח האיש לעצמו "לקח טוב".
"מצא אישה - מצא טוב".
והנה גם :"כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו " שהקב"ה נתן לכל האישים:
לקח טוב =אישה
על מנת שהשלימות של השניים תגרום לכך :
"תורתי אל תעזובו".
אז האיש´ כן עוזב את אביו ואימו/ לוקח "לקח טוב"´ בשביל לקיים שלימות של תורתי אל תעזובו.
והנותן חמישה לצדקה תבואהו ברכה 
 
 
 
עוד לענין "אשת יפת תואר" 
 
תורת ישראל מצפה לתעוזה מוסרית עליונה
 
בדורנו אי אפשר רק לדשדש בהבנה השטחית והכללית של הדברים. חייבים לפי אורה החודר של העת לרדת לעומקים יותר תכלתיים של הענין במקרה זה פרשת אשת יפת תואר.
[בבחינת הציווי הכללי : "וידעת היום התורה.]
 לכתחילה התירה לאותם דורות חלשים פתרון ביניים. בצפיה כי בדורות של הארה גאולית, ירדו סוף סוף מפרשיה של התורה, לאותו העומק המוחלט לאמור: תורת ישראל מתעבת את האיש שיצא להרוג ולההרג והקב"ה נתן לו נצחון והוא מתעסק בשביה ושם עיניו הזונות מאתרות אשת יפת תואר מרגע זה הכל מתנהל לפי שבי אחר השבי המחושק של חשקיו.
ראויה תורת ישראל שידברו היום ברמה בשמה: באופן ברור צלול ומוחלט
וכן מוסרי יותר