תקופת משיח לעולם לא תגיע , אם מגמה אנוכית גלותית זו של לראות הכל כסובב סביב עם ישראל לעצמו בלבד
ראשית כאחרית.
מצוות קידוש החודש מרמזת על דינאמיקה בלתי פוסקת של חידוש אל עבר האור הגדול והמקיף של כל הבריאה כולה - אביבו של עולם
ואנחנו כעם ישראל אומנם ראש ל"חידוש" אבל לא החידוש כולו . יש גם את ה"גוף" - העולם כולו האנושות כולה.
הגוף הזה משווע גם לחידוש שלו
דומה שלזאת כיוון הרב קוק זצ"ל באומרו :
"יציאת מצרים תשאר לעד האביב של העולם כולו
 ,
. קידוש החודש בשביל חידוש הקודש
שאין ישראל אלא ראש
הגוף כולו - העולם כולו
עדיין מייחל גם הוא
לאותה
הבשורה
שהקודש יתחדש
כחמה

הכל בעבור אותה מציאות עתידית חדשה.

מצווה זו נבחרה כמצווה ראשונה
משום שהיא מתחילה את מירוץ המעגל של המציאות הגאולית
שלכתחילה נגאלים ממלכת הכהנים,אל הכל בעבור גאולת העולם כולו לעתיד לבוא ואזי ייסגר אותו מעגל של המציאות בחידוש מושלם, בגאולת העולם כולו
לפיכך מדגישה התורה פעמיים לפי שעה : "לכם".
וכך אם משכילים אנו לחוג את כל מעגל השנה כהלכה ומעגל האופטימום יגיע לסגירתו עת המציאות החדשה תתחדש על כל העולם כאמור, כי אז החודש האחרון - אדר יהא ראש חודשים לאנושות כולה