גירושה של הגר עם בנה ישמעאל היה זה מעשה אלוקי מחושב
לגבי ישמעאל לכאורה נחה מיד דעתו של אברהם, שהוא
הולך למעשה אל טובתו: אל יעודו כהבטחת ה´ .
אבל הקב"ה הקדים ואמר לאברהם "אל ירע בעינך" גם לגבי "אמתך" - הגר.
כלומר הגירוש הוא גם טוב איסטרטגית גם להגר עצמה .
והא כיצד ?
בהמשך הדברים טמון הרמז :
"כל אשר תאמר לך שרה שמע בקולה .
כל עוד שרה בחיים אתה מצווה לשמוע בקולה.
רמז לו לאברהם כי לאחר מותה של שרה יוכל לשוב ולפצות את הגר .
היא קטורה, שגירושיה וסבלה כקטורת .
אם הגר היתה ממשיכה, חיי כולם היו עגומים לעומת זאת הניתוק מאברהם יצר קרקע נוחה לשובה של הגר כ"קטורה" כאמור


בעקדה הנערים, שישבו עם החמור, לא דמו ולא דומים לחמור. היתה חלוקת תפקידים במאמץ משותף אלי היעד הנכסף - המסר של "ארץ המוריה".
שהרי בסופה של ה"דרמה" כולם, אבל כולם "יחדיו" הלכו אל עבר באר של "שובע".
בתחילה רק יצחק ואברהם הלכו "יחדיו" לבסוף כאמור לאחר ברכת אלוה והכללת הגויים בכלל הברכה, כולם "יחדיו" כולל הנערים.
הגר לכאורה היתה בעלת "רוח", יותר משרה, שהרי זכתה ולא פעם לגילוי שכינה.
ולא עוד שהיא מקבילתה של רחל אימנו בעבורם - בעבור בניה שלה.
ואף לה הובטח כי בכייה ההסטורי ישוב וישמע לקץ הימין, עת יתגשם שמו של "ישמעאל" [במובנו ההעתידי].
ולא עוד שהקב"ה כשאמר לאברהם בטרם הגירוש אל ירע בעינך על ישמעאל באותה הכפיפה אמר גם לגבי "אמתך" - הגר.
שרמז שאחרי מות שרה, תנתן הזדמנות ל"אמה" להפוך ל"אישה", שהיא קטורה שאחרי זיכוך סיבלה כמו "קטורת" ראויה היא להיות כ"המשך" של שרה - כאישה שניה לשרה