אל תכעסו - יש גם אמת אחרת
לבד מ
מלבושי שק מדרשיים הזועקים יותר מכל על ה"עוני".
.על דלות בנגיעה באמת הגאולית הנאורה.
.על דלות בנגיעה באמת הגאולית הנאורה.
תורתינו הקדושה אומרת -"יום תרועה".
אותו יום ראשון, שבו נשמע לראשונה קול אמירה של הבורא .יום הרת עולם .
יום שבו החל העולם את שאונו באמרותיו המצטברות של הקב"ה. מאמרות הבריאה כאמוראינן חד פעמיות ואינן יכולות להימוג. הן מאז הולכות וצוברות צדיבלים נוספים כמו תרועת שופר ההולכת ומשתפרת בעוצמתה.
במעמד סיני, ניתנה לנו ההזדמנות לשמוע את הקול שנצבר עד אז בקול שופר חזק מאד וכך לעת גאולת הקץ נזכה לשמוע את תקיעתו של הקב"ב בבחינת סגירת מעגל.
הנה כי כן, ביקש הקב"ה שחלק בסיסי וראשוני של התשובה המסומלת בשיאה ביום הכיפור, תתחיל דווקא בתשובה של שמחה לבריאת העולם תוך הטיית אוזן לקול האלוקים שהולך ומשתפר כשופר הולך ומתחזק מאד= אדם.
בערבות הדדית , כלל אנושית, בין בני האדם כולם- באשר הם בני אדם
שאי אפשר לחזור להיות בן ישראל ולזכות לכפרה ביום הכיפור,בלוא לחזור תחילה לראשית, למסד, לאותו המטען הנורמטיבי שהוא חלק אנטגראלי של הבריאה בסיסה של הפיראמידה, ושבלעדיו הכל תלוי על בלימה -
במעמד סיני, ניתנה לנו ההזדמנות לשמוע את הקול שנצבר עד אז בקול שופר חזק מאד וכך לעת גאולת הקץ נזכה לשמוע את תקיעתו של הקב"ב בבחינת סגירת מעגל.
הנה כי כן, ביקש הקב"ה שחלק בסיסי וראשוני של התשובה המסומלת בשיאה ביום הכיפור, תתחיל דווקא בתשובה של שמחה לבריאת העולם תוך הטיית אוזן לקול האלוקים שהולך ומשתפר כשופר הולך ומתחזק מאד= אדם.
בערבות הדדית , כלל אנושית, בין בני האדם כולם- באשר הם בני אדם
שאי אפשר לחזור להיות בן ישראל ולזכות לכפרה ביום הכיפור,בלוא לחזור תחילה לראשית, למסד, לאותו המטען הנורמטיבי שהוא חלק אנטגראלי של הבריאה בסיסה של הפיראמידה, ושבלעדיו הכל תלוי על בלימה -
להיות אדם.
השופר אם כן נועד לגרום לנו ודווקא ביום הרת עולם לשוב ולהאזין לקול האלוקים, שהחל כאמור ב"אדם" המשיך ב"סיני" וישמע שוב במלא תפארתו בגאולת הקץ
השופר אם כן נועד לגרום לנו ודווקא ביום הרת עולם לשוב ולהאזין לקול האלוקים, שהחל כאמור ב"אדם" המשיך ב"סיני" וישמע שוב במלא תפארתו בגאולת הקץ
תיקון עולם במלכות שדי
עם כל הכבוד נראה לי כי לא היטבת לרדת לשורשם של דברים.
אגב ,אתה אולי יודע גם מדוע מודגשים כאותיות רבתיות ה"ע" בהתחלה ו"ד" בסוף
היוצרים את מילת היעד : "עד".
ארמוז לך : זה בגלל אותה ההדגשה שב"שמע ישראל".
הנה כי כן , יעודו של עם ישראל הוא לשם התהליך עדי ההגעה אל ה"יעד" .
עם ישראל, בשלב הביניים של התהילך בלבד, הוא עם סגולה וממלכת כהנים עדי אותו הנקודה שכולם חוזרים לבראשית לערכי היסוד המוחלטים של האדם כאדם ובאשר הוא אדם .
ולכן ידידי, תיקון העולם במלכות "שדי",
הינו תיקון של הרמוניה שבו הקב"ה יאמר די להבדל בין אדם לאדם.
רק כך מלכותו יתברך מתקדשת ומתממשת על כל הבריאה והיקום בשווה בבחינת : "בכל משלה".
אני מניח שהדברים לא מקובלים עליך.
אבל הלא האמת, סופה לצאת לאור.- אור עולם
ובינתיים,ביני ובינך חמישה שקלים לצדקה
מה הם
חתימה טובה
אגב ,אתה אולי יודע גם מדוע מודגשים כאותיות רבתיות ה"ע" בהתחלה ו"ד" בסוף
היוצרים את מילת היעד : "עד".
ארמוז לך : זה בגלל אותה ההדגשה שב"שמע ישראל".
הנה כי כן , יעודו של עם ישראל הוא לשם התהליך עדי ההגעה אל ה"יעד" .
עם ישראל, בשלב הביניים של התהילך בלבד, הוא עם סגולה וממלכת כהנים עדי אותו הנקודה שכולם חוזרים לבראשית לערכי היסוד המוחלטים של האדם כאדם ובאשר הוא אדם .
ולכן ידידי, תיקון העולם במלכות "שדי",
הינו תיקון של הרמוניה שבו הקב"ה יאמר די להבדל בין אדם לאדם.
רק כך מלכותו יתברך מתקדשת ומתממשת על כל הבריאה והיקום בשווה בבחינת : "בכל משלה".
אני מניח שהדברים לא מקובלים עליך.
אבל הלא האמת, סופה לצאת לאור.- אור עולם
ובינתיים,ביני ובינך חמישה שקלים לצדקה
מה הם
חתימה טובה
תורת ישראל , הינה תורת חיים ואשר החיים בכל דור ודור אמורים גם להשתקף בה תוך ה"קרנה" הדדית "בבחינת : "בינו שנות דור ודור.
התורה כיהלום, שלכל דור ניתנה לו הזכות והחובה, ללטש זוית מאירה נוספת בה
והנה אתם עושים הכל, שהאור הנפלא הגלום בה, באין סוף גוונים, לא יצא לאור עולם. לא "יתחכך" באור היום ושניהם יאירו כאחד באור יקרות.
והנה כך לעולם לא תתמש תקוותך ל"גאולה השלימה על ידי משיח צדקנו". .
מהשמיים מאותתים לכם באלפי תמרורים כי אתם טועים והמחישו לכם כיצד טעותכם הופכת למעשה לפארסה את צפיית הגאולה וביאת משיחנו , בזה שפלג הזוי ביניכם הניח למשיח החיי ונאחז ב"משיח" המת.
התדרדרות זו מזמן הייתה צריכה לעורר בכם טלטלה.
אבל כנראה,קל יותר לדבר על "צמיחה רוחנית" ולהיות אפוף, אף בלי לחוש בכך, בקיפאון אלילי מנוון.
וביני לבינך חמישה שקלים מה הם לצדקה
התורה כיהלום, שלכל דור ניתנה לו הזכות והחובה, ללטש זוית מאירה נוספת בה
והנה אתם עושים הכל, שהאור הנפלא הגלום בה, באין סוף גוונים, לא יצא לאור עולם. לא "יתחכך" באור היום ושניהם יאירו כאחד באור יקרות.
והנה כך לעולם לא תתמש תקוותך ל"גאולה השלימה על ידי משיח צדקנו". .
מהשמיים מאותתים לכם באלפי תמרורים כי אתם טועים והמחישו לכם כיצד טעותכם הופכת למעשה לפארסה את צפיית הגאולה וביאת משיחנו , בזה שפלג הזוי ביניכם הניח למשיח החיי ונאחז ב"משיח" המת.
התדרדרות זו מזמן הייתה צריכה לעורר בכם טלטלה.
אבל כנראה,קל יותר לדבר על "צמיחה רוחנית" ולהיות אפוף, אף בלי לחוש בכך, בקיפאון אלילי מנוון.
וביני לבינך חמישה שקלים מה הם לצדקה
משה אהרון
"לימודי ה´ = צדקה"
מה הם : "לימודי ה´" ?
"צור תעודה חתום תורה בלימודי".
לימודי ה´, הם לא ה"תיאוריה" אלא :"המעשה".
שהמדרש אינו אלא בחתירה ליעד וכי תמיד דינו להסתיים
ב "חתום תורה" ואתה מצווה כמו בפתיח :
"צור תעודה".
ועיקר לימודי ה´ בהשלכתם המעשית הינה : "הצדקה".
שהרי : "ושכן במדבר משפט וצדקה בכרמל תשב".
וכל כך שרק מעשה הצדקה מביא בסופו של דבר גם שלום שנאמר :
"והיה מעשה הצדקה שלום".
ועתה צא וראה שתלמידי חכמים מצווים על "רב שלום" .
כלומר להרבות עוד ועוד בצדקה
עתה גם אולי יובן מדוע הנביא לאחר הפסוק : וכל בניך לימודי ה´ ורב שלום בניך קורא מיד:
"בצדקה תכונני".[שם בישעי´ נד,יד
"צור תעודה חתום תורה בלימודי".
לימודי ה´, הם לא ה"תיאוריה" אלא :"המעשה".
שהמדרש אינו אלא בחתירה ליעד וכי תמיד דינו להסתיים
ב "חתום תורה" ואתה מצווה כמו בפתיח :
"צור תעודה".
ועיקר לימודי ה´ בהשלכתם המעשית הינה : "הצדקה".
שהרי : "ושכן במדבר משפט וצדקה בכרמל תשב".
וכל כך שרק מעשה הצדקה מביא בסופו של דבר גם שלום שנאמר :
"והיה מעשה הצדקה שלום".
ועתה צא וראה שתלמידי חכמים מצווים על "רב שלום" .
כלומר להרבות עוד ועוד בצדקה
עתה גם אולי יובן מדוע הנביא לאחר הפסוק : וכל בניך לימודי ה´ ורב שלום בניך קורא מיד:
"בצדקה תכונני".[שם בישעי´ נד,יד
והנותן חמישה לצדקה תבואהו ברכה
יש גם אמת אחרת....[על "שמע ישראל" ועל "טהרה"]
יש יום והוא יבוא
ויתגלו כל שגגותינו שלכתחילה לא היה : "שמע ישראל",
אלא ל: "ה´ אלוהינו" ופחות ל: "ה´ אחד".
על כל פנים בסדר עדיפות כפי שנכתב.
במילים אחרות ביקש יעקב לומר לבניו קבלו תחילה עול אחדות כלל ישראל,
המגולם ב"ה´ אלוהינו" ואחר כך תעברו לקבל עול מלכות שמיים של :"ה´ אחד". ואל יסיטכם השטן להניח לראשונה ולדלג לאחרונה
והנה כל הדורות עד הנה, דלגנו על העיקר הטקטי, בכדי למהר ולקדש את המאוחר,את העיקר האיסטרטגי.
ועתה אנה אנו באים.
לפני ה´ טהרו.
שאין לך "טהרה" בעולם הזה, שהיא אכן, לשם שמיים מבחינת הצורך.
אלא דווקא בהפוך לצורך הארץ .
לשם הזכותו של האדם, לשובו להיות תם כביום בריאתו.
להיותו מסוגל להדבק בכל אדם אחר,
בלוא כל חציצה של טומאה.
ויתגלו כל שגגותינו שלכתחילה לא היה : "שמע ישראל",
אלא ל: "ה´ אלוהינו" ופחות ל: "ה´ אחד".
על כל פנים בסדר עדיפות כפי שנכתב.
במילים אחרות ביקש יעקב לומר לבניו קבלו תחילה עול אחדות כלל ישראל,
המגולם ב"ה´ אלוהינו" ואחר כך תעברו לקבל עול מלכות שמיים של :"ה´ אחד". ואל יסיטכם השטן להניח לראשונה ולדלג לאחרונה
והנה כל הדורות עד הנה, דלגנו על העיקר הטקטי, בכדי למהר ולקדש את המאוחר,את העיקר האיסטרטגי.
ועתה אנה אנו באים.
לפני ה´ טהרו.
שאין לך "טהרה" בעולם הזה, שהיא אכן, לשם שמיים מבחינת הצורך.
אלא דווקא בהפוך לצורך הארץ .
לשם הזכותו של האדם, לשובו להיות תם כביום בריאתו.
להיותו מסוגל להדבק בכל אדם אחר,
בלוא כל חציצה של טומאה.