האם יכול להיות, שכשהתורה אומרת : "אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות" [לכאורה היה לה לומר שישה נרות...] היא מתכוונת למעשה שכל אורה של המנורה יהיה משועבד במשכן להאיר דווקא את מה שעומד מולה.
דהיינו מהעבר האחר:
שולחן לחם הפנים.
וכל כך להעביר את המסר שכל אורה של התורה זה "פרוש לרעב לחמך ועניים מרודים תביא בית".
כל התורה כולה זה:
"ואהבת לריעך כמוך".
לכן גם הביטוי של "לעלות" אור
כמשקל נגד לה"עלות" קורבן
.
מזה אולי יובן, שהקב"ה ביקש מאהרון שכל אור שהוא מעלה ככהן גדול יהא מכוון לעבר השולחן שאור המנורה יאירו את לחם הפנים
שכלל ישראל יבינו את המסר:
ירתמו את כל האור התורה הקדושה, להצהיל כל פנים רעבות כאמור .
עתה גם אולי יובן ענין מקומם של המנורה והשולחן במשכן. לא בכדי השולחן הונח דווקא בצד צפון, משום שהצד הזה ממנו חלילה, תפתח הרעה.
והרעה על עם ישראל תמיד תבוא בגלל שאינו מקיים את כל מהותו של השולחן. של "לחם פנים לפניי תמיד". כלומר שעם ישראל כושל במימד החברתי בהתעלמות מחלשים ובפשיעה ושחיתות כנגד כלל ישראל .
ולכן משום "פגיעות ורגישות זו של השולחן שבצד צפון אשר יש בה כאמור פוטנציאל של חורבן חלילה לעם ישראל, באה כנגדו המנורה מצד דרום, כדי להאיר עליו כעין תמרור אזהרה וגם כתמרור של הנחיה וציווי שכל אורה של התורה וקדושתו של המשכן משועבדים דווקא לאותו המזבח החברתי - השולחן