פעם היתה חברה לגידול צמחים אורגניים בשם "גן-עדן בע´מ". מנהל החברה,   שְׁמוֹ אֵל     חיפש איש מקצוע נאמן, איש, שיעבד וישמור על הגן. הוא מצא איש ששמו אָדָם, שהתאים בכישוריו לתפקיד הנ"ל. באחד הימים הכיר אדם בתוך הגן, אישה צעירה ושמה חווה. כאשר התברר לה שהוא מומחה  בגידול צמחייה אורגנית אבל בהשכלתו הוא אוטודידקט, היא הציעה לו את עזרתה בלימוד בוטניקה בספרים המתארים ומפרטים את כל הצמחים שגדלים בגן. אדם וחווה היו נפגשים בכל פעם, כאשר אדם היה מתפנה מעבודתו ויושבים בפינה בגן, ויחדיו מרחיבים את הדעת - מה טוב ומה רע לצמחיה.

יום אחד ביקש שמואל לבקר את עבודתו של אדם, נכנס לגן וקרא:

"אדם, אדם, איכה !"

כאשר הבחין שהוא יושב עם חווה וקורא בספרים, שאל: "מה אתה עושה?"

"אני לומד לטפל בצמחים שהפקדת בידי! " ומיד הפגין את הידע הרב שצבר בקריאת הספרים.

פניו של שמואל החווירו: "התפתית לאישה הזאת והתחלת ללמוד. כעת אתה יודע יותר ממני", אמר.

"בכל פעם שאצווה עליך מה לעשות, ואיך לעשות, אתה תעשה זאת בדרכך. כאשר עובד יותר חכם ממעבידו אחד מהם מיותר. כיוון שאני הבוס כאן, אני מפטר אותך. קח את האישה והחפצים שלך, והסתלקו מכאן מיד!". וכך גורשו אדם וחווה מ-"גן עדן בע´מ".

 

מוסר השכל: אם אתה יותר חכם מהבוס שלך, עומדות לפניך שתי אפשריות:

-                   לסתום את הפה.

-                  להתפטר לפני שהוא ייפטר אותך.