בס"ד.

  בין אבא - לאלוקים

  רשימת מכולת של חיים

 

 הוא לא האמין באלוקים, כי האלוקים של חייו היה כולו רע - רע מאד. הוא נולד בניכר,  תינוק המשותק בפלג גופו התחתון ובאחד מידיו. וכשהוריו עלו לארץ בשנות החמישים  אימו נשאה אותו תמיד על ידיה,  עד שבגיל חמש או שש רצח דודו מצד אביו את אימו , היה זה בשדה, במושב שבתענכים. ויכוח קטן ומפתח שוודי כבד פילח את רקתה. עם הרצחה של אימו נותר הוא כביצה עזובה.  אביו זרק אותו למוסדות  ונתק ממנו מגע עד היום הזה. נפנה הוא לשאת אישה חדשה ולהוליד תריסר ילדים נוספים.

 והמדינה, שבחיקה הגס נאסף, הוסיפה גם היא את דינה הרשע למשאת  גורלו המר  , גילגלה אותו למוסדות של מפגרים, תוך הזנחה פושעת.  מחלה בעיניו לא טופלה והוא עם השנים הלך ונעשה אף כמעט עיוור לחלוטין.אך לא עיוור לחוש את העוול שמסביב.

וכך נותר הוא  "לגדול", שלושים שנה עם מפגרים כלואים ומוזנחים גם הם,  להיוולד כל יום  לצער שאין גדול ממנו להברא, כאדם מורכב, טעון כעסים  ברוויה גולשת  ובלתי נשלטת.

 וכך יום אחד, כשעבר למוסד אחר, ניתקל בעוד חסוי מקופח, שסונף גם הוא ,כלאחר יד, לקהלם של המפגרים  בהזנחה בוטה ומרושעת  , והם השניים עודדו זה את זה, עד שאזרו אומץ לדבר . נתגלגלו הדברים עד לפתחו של אותו המדיום   - הטלויזיה.

 וכך זכו הם סוף סוף לעבור להוסטל של נכים "שפויים".

  ...........חלפו להם עוד כחמש עשרה שנה. 

 היום, הוא בגיל שישים,  הוא כבר לא שבר כלי, אלא גוש בשר מקופל ומעוות, ארוז כמו מומיה בכסא גלגלים.  עיניו כבר התעוורו מזמן. כליותיו קרסו אף הן והוא נזקק לזיאליזות תכופות.

 עצמותיו אף הן מתפוררות .

 מאז זריקתו למוסדות והוא ילד כבן חמש או שש . אין לו למעשה, דורש ואף לא פוקד. אחיותיו השתיים מאימו, אשר עם רצח אימן, היו קטנות יותר, הועברו על ידי אביהן למיסיון . מאז עברו עליהן תלאות נוראות  , בורחות הן ממר גורלן מבכרות מן הסתם, להדחיק את העדות החיה והמפרפרת..

 למען האמת הצרופה, קיימת ברקע ,דמות נוספת, יגעה ומתוסכלת, . הדוד מצד האימא אשר גדל על סיפורו הנורא של הרצח ונשבע ללמוד משפטים, .............כדי בין השאר לנקום במשפט, באב האכזר ובאחיו הרוצח.

 הוא ,דוד זה, פוקד אותו מדי חודשיים שלושה גם כשליח של צדקה להפקיד בעבורו כמה מאות שקלים.

 היום , יום ד´ של חול המועד, שב הדוד מעוד ביקור שכזה והוא בוכה. הוא פגש אותו כרגיל מכונס ומקופל בכסא הגלגלים.  מונח כאבן בקרן זוית . עוד בטרם הספיק להגיע עדיו,  נמלטה מפיו זעקה מרה,: "אבא  אבא , כואב לי מאד" ובעקבותיה  התיפחות חרישית נמשכת מן יבבה של גור נטוש, ההולכת ודועכת

 . מסתבר כי מחלת העצמות הביאה עליו בנוסף שברים בירך  ואלה כידוע כואבים עד מאד.