בס"ד.

ממש בסיפה של גאולת מצרים ,במעלה העליון של סולם המכות  ובטרם מכת בכורות, מצינו אמירה מיוחדת של הקב"ה למשה לאמור : " עוד נגע אחד אביא על פרעה אחרי כן ישלח אתכם מזה כשלחו כלה גרש יגרש אתכם מזה" . השאלות המתבקשות : מדוע נצרכה התורה לדימוי זה ודווקא בשלב זה.  מדוע הביטוי "כלה" ולא אישה.  מדוע כפל פעמיים הביטויים : "אתכם מזה" ו"גרש יגרש". אלא שביקשה התורה להוסיף וללמד ודווקא בטרם הפרשיות שלאחר מכן :  החודש , בכורות ותפילין  והכל בבחינת ערך עליון כי לעולם אין גאולה בעם הזה  כשנושא הגירושין בישראל פרוץ ומרובה בעינויי דין וחילול שם שמים .

  אדם שביתו חרב עליו  והחבילה מתפרקת ותהא הסיבה אשר תהא  "הופך" כ"פרעה" כלומר מי שחשוף לפרעון של דין שמיים. ככל שחלילה אדם מתעקש , בהליכי סרק  ומכביד את ליבו בגרירה של ההליכים .וודאי אם מתוך מניעים אנוכיים ואינטרסאנטיים , מתקיים חלילה לגביו בשלב מסויים : "עוד נגע אביא על פרעה" ואחרי כן ישלח אתכם מזה . אבל הכפלת הביטוי : "אתכם מזה"  בא לרבות גם  כי ההשלכות של הענין חורגות מגדר דלת אמותיו של האדם מישראל אלא שיש להם השלכה גם על כלל ישראל . אנדרלמוסיה של עיוותי דין בנישואין וגירושין  מעכבים בה בגאולה  וכל עוד אנו שבויים ולכודים, ברבבות מקרים של אתכם מזה" מבלי השחרור של "הגרש" הראשון" אין גם את הגירושין שלנו מאותה המלכודת.

  הקב"ה ביקש ללמד, כי כל "כלה" לאיש היא למעשה "משלוח" שלו של הקב"ה  וכך כל אימת שההוויה של "כלה" משתבשת קמה החובה של "גרש יגרש" . יגרש אותה מיד ובכך "יגרש" אותנו כלל ישראל - כמו אותו פרעה,אל עבר גאולה שלימה.