דגים מחפשים מטאפורות כשהמקום נראה להם כהה ורטוב.

דג שושנון מזדקן טרח לשטח בפניי את האידיאולוגיה המרכזית של חייו. הוא הצביע על חמלה ואפילו, תוך כדי נפנוף מהיר סנפיר, הציע את האפשרות שיום יבוא וכרישים יאכלו  צמחים. הוא הקפיד לשוחח עמי בעת ששהה מוגן בשושנית שלו, נחבא מעיני כל. על כך לא חשבתי כשחגתי במעגלים נלהבים ומרותקים סביבו וסביב השושנית, בעודי חשוף ופגיע.

המשפטים הטיפשיים שדגים צבורי ניסיון מקפידים לשלב בכל משפט רלוונטים לכל מצב. כך מצאתי את עצמי שוחה בקופסה קטנה, באופן טרוד ועסקני ועם זאת כה משמים- שכן הקופסה הייתה באמת קטנה- וממלמל שוב ושוב את שורת הצפצופים הפלצניים הללו. "דגים מחפשים מטאפורות כשהמקום נראה להם כהה ורטוב".

בלי קשר למיקומי המדוייק שלמען האמת אינו ברור כלל, מלבד שינון אותו משפט מדופלם שקלתי ברצינות תהומית למצוא השאלות למראות בהם צפיתי בחוסר חשק מתמשך. זהבון טפוח שאיפות ייאלץ מהשורות הבאות לכסות את עפעפיו בחול, שכן הביקורת שלי מאז ומתמיד לא נעמה לקשקשיהם של דגיגונים קטנטנים שבטוחים שאם יישאבו לתוך לוע עצום של דג בלתי מזוהה הדבר יגרום להם הנאה וסיפוק עצמי.

בתחילה פני הדברים נראו מעניינים, מסקרנים, וההמולה הכוללת ששררה רק הוסיפה לכישרון הכתיבה שלי מספר נקודות; אולם עבר השד יודע כמה זמן ועדיין קיימים הצלילים החזקים והתנועות החדות והמהירות, שבמוחי הקטן והשוצף התחננו להיעלם. הלא-מוכר שעשע עד אשר הפך לדבר הגרוע משגרה. שכן, בשגרה אתה מורשה לצפות למשהו יוצא דופן. ייתכן ויגיח, ייתכן ולא. יש חוסר וודאיות ברור בים, למרות שהוא ואותן התרחשויות לכאורה מגוונות מאורגנים בסדר מוקפד, ואתה יכול בנקל למצוא מקומך ומיקומך (למרות הגודל). במשך שתי שניות קרובי דבי סטה מהקבוצה באופן מסתורי והנה שתי שניות היו כל הדרוש לצלופח זללן. אבל הרי היה זה צפוי!

כאן, לעומת זאת, גושים מלבניים מטושטשים ומוארכים בצורה מחשידה מתרוצצים בחוסר מנוחה ואין לעיניים ולו דקה אחת פנוייה. הסיבובים התכופים של הצלופחים נחשבים במקום זה לשיא האיטיות. כשקטסטרופה הופכת לעניין שבמניין, הפה הפעור שלך מאיים להתפוצץ. כרישים קטלניים עדיפים על פניהם; לפחות במידה ויחליטו לטרוף לחסל ולבלוע הם לא יתרכזו בהכנת המסך שלפני, אלא בהכנה עצמה. ואילו הם, אותם יצורים ידועים לשמצה שאלו שנלכדו ברשתם לא חזרו, לפני שהם מעלימים  דבר מה הם חייבים להסביר לו מדוע בדיוק עליו להיעלם. בלבול שכל או קנוניה מטורפת שמטרתה להדיח את הכרישים כטורפים החכמים ביותר? זאת לא אדע.

ובכלל, המים שבהם היצורים שוחים, רחבים מדי.