אבל אבל...
החושך היה לפני האור! 'והארץ היתה תהו ובהו וחשך על פני תהום...'
הרעיון מעניין ומעורר מחלוקת, אבל הכתיבה פשוטה מדי - "ככה זה, הסכם או שתוק". אפשר לשתף את הקורא בחשיבה, וכך למשוך אותו להגיב (במוחו, לא באתר. אולי גם באתר בעצם.)
אסף,אני ממש מסכימה איתך!
נתי..אני לא מסכימה עם הרעיון שלך וזה בעצם סותר את התפיסה של איזה 80% מאוכלוסית העולם...טוב,סתם זרקתי מספר...אבל האדם הוא אחד מהתגלמויות האלוקים בעולם הזה!הוא הכי קרוב אליו וה' הוא חלק מין האדם..וברור כמובן שזה גם סותר את כל הגישה של היהדות בעיניין...
כמובן שזו זכותך לחשוב ככה...אבל אני חושבת שהייתי יכולה לסמפט את הקטע הזה גם בלי להסכים איתך..אז אולי הוא דורש קצת ליטוש..
אור וחושך\טוב ורע-אלו דימויים ששיכים לעולם דימויים מאוד מצומצם שקיים במוחו של כל פעוט..אולי אם את רוצה להעצים את הניגודיות כדי להשתמש בהפכים יותר מתוחכמים שיאתגרו את החשיבה שלנו..
כשכותבים משו כלכך קצר את קצת מתחייבת שהוא יהיה איכותי יותר מהרגיל..
יכול להיות שיש גם אפקט בפשטות ורצית דווקא שזה יהיה כל כך "אחד לאחד" כמו שברור לנו שיש אור וחושך טוב ורע אז גם יש את הקביעה הזאת שלך..לעניות דעתי זה לא ממש תופס והיו לך בהחלט קטעים מוצלחים מזה..
אני מסכימה עם שניכם שאולי באמת הקטע קצת מקמץ במילים למען האמת רציתי לשים אותו תחת הכותרת במשפט אחד...אין לי מושג איך עושים את זה.
אבל הוא כן אמור להישמע פשוט חד וחלק.
כשכתבתי אותו לא התכוותי שאדם הוא לא בריאה אלוקית אלא שהקב"ה ברא אותנו ונתן לנו חופש בחירה בין טוב ורע ואנחנו...רוב בני האדם איזה 80% בחרו ברע ולכן הפסקנו לשקף את מציאות ה' שהוא הטוב המוחלט.
בכולופן תודה רבהרבהרבה על ההערות!!
ההסבר שלך ממש יפה אבל זה בכלל לא מה שעלה לי מהשיר...במחשבה שניה,אם הבדלת בין טוב לרע אז אולי יש הקבלה של:אדם-רע.ה'-טוב.ואז אני באמת רואה את זה כאן.לדעתי המינימליות הפריעה לך להעביר את המסר שלך..
בקשר לרצון שזה יהיה חד וחלק-באמת הצלחת..!
בקשר ל"במשפט אחד"-אם את לא מסווגת את היצירה והיא באמת משפט אחד אז העורכים יעשו את העבודה...(ויכנו את הקטע שלך ל"משפט אחד" בעצמם)
זה מה שידוע לי ויכול להיות שאני טועה...
זהו נראלי.
ועוד סיבה לצימצום הוא שחיפשתי דברים שהם לא ממשות בפני עצמם אלא העדר ההפך שלהם חושך ורע(אני מקווה)הם לא ממשות כי אם העדר אור וטוב כך גם אדם הוא לא ממשות (באופן העמוק)הוא היה אמור להיות שיקוף של המידות האלוקיות אך נכשל והפף להעדר אלוקים.
תודה רבה לכם שוב ממש מחמם את ליבי שישנם אנשים כמותכם(מאוחר בלילה ואני במצב של השתפכות הנפש...)
חח..נתי יא חמודה..
אהבתי מאוד את הרעיון שרצית להעביר בשיר..זאת חשיבה מדהימה...ואני גם מרגישה שנוצרה איזו בעיה בשיקוף שהיינו אמורים לשקף..אבל אולי הקב"ה לא ציפה ממנו להיות מושלמים ומתוך זה שיצר אותנו הוא דווקא יודע כמה קשה לנו...למרות שמצד שני הוא גם יודע שהיינו יכולים יותר...:)
אומרים בברסלב בקשר ל"אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו"-(יש הסבר שלם ואני כותבת כאן רק חלק קטן אבל מקוה שזה מובן בכל זאת) -הצדיקים הגדולים שחשים את נפש את האדם וקרובים אליה (בברסלב אחת המידות החשובות של הצדיק היא היכולת לחוות את הכאב של חסידיו\של מי שפונה אליו\של כלל עמ"י) אותם החסידים כל כך מבינים שהם היו יכולים ללמד זכוות על כל אחד...
ואם על הרשעים אפשר ללמד זכות..אז בטח עלינו האנשים הפשוטים...
כך שלא הייתי מתיאשת מעצמנו:)
אני אנסה לפרש את זה איך שאני מבין,אדם הוא היעדר אלוקים במובן של הצד הרע של המונח.האדם הוא הדבר הרע שאלוקים יצר ולכן הוא היעדר אלוקים.ובכלל,הבחירה של האדם לעשות רע היא בכלל היעדר אלוקים כיון שאלוקים לא יוצר רע..זה תפקידו של האדם..
פשוט,ובגלל הפשטות זה יפה..=]
תודה..
רעיון חביב.
אבל לא נכון.... האדם מצביע על האלוקות שלו אפילו רק ע"י כך שהוא חי. כי אם תילקח ממנו רוח החיים הוא לא יהיה אדם.
ניסית לעשות משוואה מתמטית על פילוסופיה ולכן יצא לך מאוד חלקי.
[ליצירה]
אבל אבל...
החושך היה לפני האור! 'והארץ היתה תהו ובהו וחשך על פני תהום...'
הרעיון מעניין ומעורר מחלוקת, אבל הכתיבה פשוטה מדי - "ככה זה, הסכם או שתוק". אפשר לשתף את הקורא בחשיבה, וכך למשוך אותו להגיב (במוחו, לא באתר. אולי גם באתר בעצם.)
[ליצירה]
אסף,אני ממש מסכימה איתך!
נתי..אני לא מסכימה עם הרעיון שלך וזה בעצם סותר את התפיסה של איזה 80% מאוכלוסית העולם...טוב,סתם זרקתי מספר...אבל האדם הוא אחד מהתגלמויות האלוקים בעולם הזה!הוא הכי קרוב אליו וה' הוא חלק מין האדם..וברור כמובן שזה גם סותר את כל הגישה של היהדות בעיניין...
כמובן שזו זכותך לחשוב ככה...אבל אני חושבת שהייתי יכולה לסמפט את הקטע הזה גם בלי להסכים איתך..אז אולי הוא דורש קצת ליטוש..
אור וחושך\טוב ורע-אלו דימויים ששיכים לעולם דימויים מאוד מצומצם שקיים במוחו של כל פעוט..אולי אם את רוצה להעצים את הניגודיות כדי להשתמש בהפכים יותר מתוחכמים שיאתגרו את החשיבה שלנו..
כשכותבים משו כלכך קצר את קצת מתחייבת שהוא יהיה איכותי יותר מהרגיל..
יכול להיות שיש גם אפקט בפשטות ורצית דווקא שזה יהיה כל כך "אחד לאחד" כמו שברור לנו שיש אור וחושך טוב ורע אז גם יש את הקביעה הזאת שלך..לעניות דעתי זה לא ממש תופס והיו לך בהחלט קטעים מוצלחים מזה..
[ליצירה]
אני מסכימה עם שניכם שאולי באמת הקטע קצת מקמץ במילים למען האמת רציתי לשים אותו תחת הכותרת במשפט אחד...אין לי מושג איך עושים את זה.
אבל הוא כן אמור להישמע פשוט חד וחלק.
כשכתבתי אותו לא התכוותי שאדם הוא לא בריאה אלוקית אלא שהקב"ה ברא אותנו ונתן לנו חופש בחירה בין טוב ורע ואנחנו...רוב בני האדם איזה 80% בחרו ברע ולכן הפסקנו לשקף את מציאות ה' שהוא הטוב המוחלט.
בכולופן תודה רבהרבהרבה על ההערות!!
[ליצירה]
ההסבר שלך ממש יפה אבל זה בכלל לא מה שעלה לי מהשיר...במחשבה שניה,אם הבדלת בין טוב לרע אז אולי יש הקבלה של:אדם-רע.ה'-טוב.ואז אני באמת רואה את זה כאן.לדעתי המינימליות הפריעה לך להעביר את המסר שלך..
בקשר לרצון שזה יהיה חד וחלק-באמת הצלחת..!
בקשר ל"במשפט אחד"-אם את לא מסווגת את היצירה והיא באמת משפט אחד אז העורכים יעשו את העבודה...(ויכנו את הקטע שלך ל"משפט אחד" בעצמם)
זה מה שידוע לי ויכול להיות שאני טועה...
זהו נראלי.
[ליצירה]
ועוד סיבה לצימצום הוא שחיפשתי דברים שהם לא ממשות בפני עצמם אלא העדר ההפך שלהם חושך ורע(אני מקווה)הם לא ממשות כי אם העדר אור וטוב כך גם אדם הוא לא ממשות (באופן העמוק)הוא היה אמור להיות שיקוף של המידות האלוקיות אך נכשל והפף להעדר אלוקים.
תודה רבה לכם שוב ממש מחמם את ליבי שישנם אנשים כמותכם(מאוחר בלילה ואני במצב של השתפכות הנפש...)
[ליצירה]
חח..נתי יא חמודה..
אהבתי מאוד את הרעיון שרצית להעביר בשיר..זאת חשיבה מדהימה...ואני גם מרגישה שנוצרה איזו בעיה בשיקוף שהיינו אמורים לשקף..אבל אולי הקב"ה לא ציפה ממנו להיות מושלמים ומתוך זה שיצר אותנו הוא דווקא יודע כמה קשה לנו...למרות שמצד שני הוא גם יודע שהיינו יכולים יותר...:)
אומרים בברסלב בקשר ל"אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו"-(יש הסבר שלם ואני כותבת כאן רק חלק קטן אבל מקוה שזה מובן בכל זאת) -הצדיקים הגדולים שחשים את נפש את האדם וקרובים אליה (בברסלב אחת המידות החשובות של הצדיק היא היכולת לחוות את הכאב של חסידיו\של מי שפונה אליו\של כלל עמ"י) אותם החסידים כל כך מבינים שהם היו יכולים ללמד זכוות על כל אחד...
ואם על הרשעים אפשר ללמד זכות..אז בטח עלינו האנשים הפשוטים...
כך שלא הייתי מתיאשת מעצמנו:)
[ליצירה]
אני אנסה לפרש את זה איך שאני מבין,אדם הוא היעדר אלוקים במובן של הצד הרע של המונח.האדם הוא הדבר הרע שאלוקים יצר ולכן הוא היעדר אלוקים.ובכלל,הבחירה של האדם לעשות רע היא בכלל היעדר אלוקים כיון שאלוקים לא יוצר רע..זה תפקידו של האדם..
פשוט,ובגלל הפשטות זה יפה..=]
תודה..
[ליצירה]
רעיון חביב.
אבל לא נכון.... האדם מצביע על האלוקות שלו אפילו רק ע"י כך שהוא חי. כי אם תילקח ממנו רוח החיים הוא לא יהיה אדם.
ניסית לעשות משוואה מתמטית על פילוסופיה ולכן יצא לך מאוד חלקי.
[ליצירה]
שיר מדהים! מתאר את רגשות בצורה מדויקת(פשוט ראיתי הכל תוך כדי שירה)
הכותרת בוטה ומסקרנת אהבתי!!
מה שלא הצלחתי להבין איך צייד שעומד על המשמר נותן להגנות לברוח???זה לא בדיוק להפך?
[ליצירה]
נשמתי!!...
הדימויים שלך פשוט מקסימים!! הם כ"כ מקוריים ומעוררים את הדימיון...מדהים!!!!!!!!!
מעבר לזה הבנתי והתחברתי(למרו של7 ק"מ עדיין לא הגעתי....)
[ליצירה]
נסיך.....זה נורא.... זאת אומרת השיר מדהים אבל תוכנו ממש קשה..
למען האמת איך שהוא בהתחלה נתת לי הרגשה שאתה בתחילת מסע התעודדות מבורך...ופתאום- מוות, פצעים, שנאה...אווץ'!
אני באמת מאחלת לך שכבר תגיע למסע של התגברות והתעודדות ותראה שוב עוד כמה מליון דברים מדהימים יש לחיים להציע.
בהצלחה!
נ.ב "לסקול בפצעים ישנים"...-סוקלים באבנים לא??... אני לא מצליחה להבין מה זה לסקול בפציעות כנ"ל על "לרגום בפגיעות במכאובי אחרים"...אשמח אם תוכל לבאר.
[ליצירה]
יפה!!(כרגיל)
עצוב(אמ...כרגיל??)
הדבר ביחיד שהפריע לי הוא ש...דמעות תנין הם אינם אמיתיות אלא בדיוק להפך דמעות תנין אלו דמעות מזויפות-רגש מזויף...(סליחה על הקטנוניות ובכל זאת...)
תגובות