כאשר, בראשית שנות ה-90 החלו לבצבץ בשטח סנוניות ראשונות, של מה שהיום אנו נוהגים לכנות בשם: רשת האינטרנט, רוב האנושות נשמה לרווחה, מתוך מחשבה, כי הנה בא עידן התקשורת החופשית באמת. אך חינגת ההתלהבות מה"חלון" החדש לחופש, לא נמשכה לאורך ימים רבים.

כבר מהימים הראשונים של האינטרנט, מה ששירותי הביטחון של ארצות שונות נוכחו לעמוד על הסכנות, ששימוש חופשי ובלתי מצונזר ברשת, טומן לשיטה השלטת, הוחל במעקבים וניסיונות להפריע להפצתם החופשית של כל מיני חומרים פוליטיים, הנוגדים את השילטון.

אחת השיטות המקובלות, הן אצל השיטה והן אצל סתם מתנדבים נרצעים משועממי-נפש, זה שימוש במה שמכונה טרולים, דהינו אנשים שחודרים לכל מיני פורומים ואתרים, בכוונה לפרסם תגובות פוגעות ואפילו מאיימות, לפרסומים בעלי תוכן רדיקלי-מתקדם. דוגמת קומונות שמאליות באתר תפוז-אנשים, זאת הוכחה.

לאלה שלא מודעים במה מדובר, אסביר, כי באתר תפוז, מזה שנתיים פועל אתר קומונות, שזה מעין סוג של פורומים בכל מיני נושאים, שיכול לפתוח כל אחד. בין הקומונות שנפתחו עד כה (מדובר בסך הכל, בלמעלה מ-20000 קומונות), יש כמה קומונות רדיקליות-שמאליות, הן במובן פוליטי והן במובן חברתי. בין הקומונות הללו, ברצוני לציין: שבכהון ותרבות הצריכה, תחת ניהולי; שחיתות בערבון מוגבל, ועוד. שמתי לב, כי מיד לאחר שכמה איזו קומונה שמאלית, הטרולים - גם מטעם השיטה וגם מטעמם עצמם - מנסים להשתלט עליה, כדי לפגום בתדמיתה או לפחות, כדי להציק למנהליה ומבקריה.

שני מקרים הבולטים ביותר של החודשים האחרונים, זה מתקפת הטרולים נגד קומונה שלי וקומונה שחיתות בערבון מוגבל, של הכל נפלא. אני זוכר, שכאשר הקמתי את הקומונה שלי, והחלטתי להקדיש אותה למאבק בשירותי החושך החשאיים ובשלטון ההון, כבר מהימים הראשונים, התחילו להכנס כל מיני טרולים, שלפחות לחלקם, אני קורא שב"כטרולים, כדי להרוס לי את הקומונה. הם פירסמו אצלי כל מיני הודעות שלא קשורות לנושא הפורום; הכניסו תמונות וחומר פורנוגראפי אחר; ובקיצור, הצליחו, לפרק זמן מסויים, לשתק את הקומונה, ולגרום לכך, שאנשים, אשר ראו שהקומונה הופכת לאיזה מין שטח הפקר לענייני מין, פשוט הפסיקו לכתוב באתר.

לאחרונה, כאשר הצלחתי סוף סוף לרענן את פעילות הקומונה, פעילות הטרולים התחדשה, כאשר מדי פעם, אני נאלץ למחוק כל מיני הודעות שלהם, כדי לא לפגוע ברצינות תדמיתו ומטרותיו של הפורום.

אותו דבר, יש לומר לגבי הקומונה: שחיתות בערבון מוגבל. בקומונה הזאת, שקיימת כבר לפחות שנה, ואשר מוקדשת למאבקים בשחיתות במערכת המשפט, ועוסקת רבות, בדיוק כמו הקומונה שלי, בהדגשת הקשר בין השלטון וההון, גם כן הצליחו להתמקם כמה וכמה טרולים ושב"כטרולים, אשר בנוסף לדברי העלבה ופגיעה רגילים שלהם, התחילו לאחרונה לאיים על חברי הקומונה בפגיעה פיזית, באם לא יחדלו מלתקוף את השב"כ.

הטרולים מהטעם, שולטים ורודים בפורומים ואתרים אחרים, הן בארץ והן ברחבי העולם כולו, כאשר חלקם "מתנדבים" מסיבות אידיאולוגיות בלתי-טהורות, בשעות הפנאי שלהם; ואילו אחרים, עובדים בשכר מלא, המשולם להם, בתמורה לנכונותם לשמש בתור כלבי וחמורי גישוש נאמני-השיטה, הפועלים לסתימת פיות והחנקת חופש-הביטוי והמחשבה.

לראיה, בארצות הברית פועל שירות ביטחון מיוחד, שנקרא הסוכנות לבטחון לאומי (The national sicurity agency). כידוע, אחד התפקידים המרכזיים, שסוכנות זאת ממלאה, זה מעקב אחרי תוכן האי-מיילים ואתרים של אנשים ומוסדות. רק אדם תמים מן התמימים יאמין, שהמעקבים מתבצעים אחרי אנשים מסוכנים באמת. תחת מעקב, יכול להימצא, למשל, כל אזרח אמריקאי שמנסה לקדם רעיונות מהפכניים, או קורא להשבתת משק, במחאה על ניצול ופגיעה בזכויות העובדים. חוץ מזה, ידוע, שבארצות-הברית, נעשים בשנה-שנתיים האחרונות ניסיונות להעביר חוקים, שיאפשרו לאפ.בי.איי להתקין בכל מחשב או מדפסת, לפני הגעתם לחנויות - מתקן מיוחד המאפשר לעקוב אחר השימושים, שנעשים במכשירים הללו.

ועכשיו, נקודת מחשבה לשיקולכם, האם האינטרנט הוא אינטרנט, או טרולנט מטעם?