לבקשתכם: השיר עוסק במלך שמחפש את הכתר המדהים, האחד והיחיד שהולם אותו, שאיתו הוא יהיה שלם.= אדם שמחפש את אהבת חייו, האשה המדהימה שתשלים אותו והוא אותה.
האקרוסטיכונים הם:א- ''כל מעשיך לטובה''(צירוף האות הראשונה של כל מילה ראשונה בשורה).
ב- ''מלך מהולל בתשבחות''(תחילת המילה השניה בשיר ומתחתיה צירוף האות הראשונה של כל מילה שניה).
ג- ''תן לי למצות עצמי''(תחילת המילה השלישית בשיר ומתחתיה צירוף האות הראשונה של כל מילה שלישית).
ד- ''הבינני דרכיך''(צירוף האות הראשונה של כל מילה רביעית)
ה- ''דוד''(חתימת שמי במילה האחרונה של השיר).
באהבה, דודי
[ליצירה]
צביה יקרה
תודה על תגובתך.
כמה אנשים ביקשו שאסביר את השיר ושאראה את האקרוסטיכון.
בימים הקרובים, אי''ה, 'ליכשאפנה' אכתוב הסבר קטנטן ואת האקרוסטיכון.
דודי
[ליצירה]
כלילי מלכות-הסברון
לבקשתכם: השיר עוסק במלך שמחפש את הכתר המדהים, האחד והיחיד שהולם אותו, שאיתו הוא יהיה שלם.= אדם שמחפש את אהבת חייו, האשה המדהימה שתשלים אותו והוא אותה.
האקרוסטיכונים הם:א- ''כל מעשיך לטובה''(צירוף האות הראשונה של כל מילה ראשונה בשורה).
ב- ''מלך מהולל בתשבחות''(תחילת המילה השניה בשיר ומתחתיה צירוף האות הראשונה של כל מילה שניה).
ג- ''תן לי למצות עצמי''(תחילת המילה השלישית בשיר ומתחתיה צירוף האות הראשונה של כל מילה שלישית).
ד- ''הבינני דרכיך''(צירוף האות הראשונה של כל מילה רביעית)
ה- ''דוד''(חתימת שמי במילה האחרונה של השיר).
באהבה, דודי
[ליצירה]
אהבת האדם
משתדל לכתוב זאת לשם שמים:מפריע לי שדווקא הציבור החרדי, שרואה עצמו כמחזיק דגל הדת, נגוע בנושא 'אהבת ישראל' ו'אהבת האדם' בכלל.
שהרי נאמר 'חביב אדם שנברא בצלם-חיבה יתרה נודעת לו שנברא בצלם'. ואמר ר''ע: 'ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה' ואמר הלל:' מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך' וכן על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו...
ומי חרש אילם?!
תגובות