כשרצים הכרומוזומים
על הג'ל הירקרק
מפענחים
בלי קול
את כל תכונות הגוף
אני חושב ממש
על תכונות הנפש
שלא בג'ל יפוענחו
ולא בזרם יוני
רק אולי בזרם
מעגלי שלם
של
אהבה קדושה
[ליצירה]
תחבירית- זה נכון אף נכון.
כדאי שתבדקי.
מהותית יש כאן מסר , דוקא לאינטלגנטים (אבל אולי את מהירת חימה מכדי לקרא...?)
והוא סימני הפיסוק היורדים.87 סימני שאלה בשופר,
5 בעקדה
8 בשאלת הסיכום.
יש פה מסר קבלי עמוק- 7 הוא הרוח שבטבע, לפי המהר'ל ולפי הקבלה.- אנחנו משתמשים בשופר כדי לסמל עליה רוחנית שלנו בתוך העולם הזה (שופר=השתפרות). זו מהותם של ה-7.
5 הוא טבע גשמי לא שלם. חסר. העקדה היא פצע.
היא מחסרת את העולם .
היא פוגעתבשלמותו.
8= רוח. כך מסביר המהר'ל, וכך מקובל בקבלה.
המספר 8 מסמל מהות רוחנית. (עייני- מילה לשמונה, שמחת תורה לשמיני וכו') מעל לטבע.
ואני ניסתי לזעוק האם רוחניות זו שמעל הטבע וזו שבתוכו- יכולות בכלל להגיע מתוך פציעה של קיומו הבסיסי- חיי כל חי.
כל זה מסרים נסתרים.
לא אמורים להיות מתורגמים למילים.
אבל כאמור "הקצר בזעם ומאריך אף" הוא זה שיכול לתת קצת יותר קרדיט למי שכותב, שלא סתם שלף מתחת למיכחולו,
ומי שלא מסוגל לתת קרדיט לכותבים.
ראוי שישקול האם יש לו די כבוד למהותה של שירה.
[ליצירה]
למרות שאתה איתי אני מרגיש חלל- הופך את השיר הזה לשיר אמונה אמיתית.
יודע שאתה איתי, לא מכחיש את זה, אבל-
מרגיש חלל.
לא אהבתי את "לא יעזור לי בכלום"
זה ביטוי שלא משתלב עם הסיגנון הכללי של השיר.
אבל השיר בכללותו- מיטיב לבטא!
[ליצירה]
לעינב, אשתדל להסביר..
זהו סיפורו של אב-רם : אברהם אבינו.
כולנו רגילים לראות בו אב רב חסד הפותח את אוהלו לארבע רוחות השמים. ואכן כזה הוא.
האם חשבנו על כל כך הרבה פעולות קשות, לא רוצה לומר- אכזריות, שהוא פועל בצו אלוק'? האם סיכמנו לעצמינו שלא עקדה אחת עקד אברהם אבינו אלא ארבע לפחות ואולי גם יותר, ולא בכולם עצר בסוף המלאך את המאכלת מלנגוס...
חשבנו איזה מחיר משפחתי כבד הוא שילם?
ומדוע היה עליו להקריב קורבנות אישיים?- כדי לאפשר הולדתו של עם יהודי בלי הפרעה.
אז זהו, בעצם אני מנסה בשיר הזה לנחם את עצמינו הכואבים כאן, בדור הזה, העוקדים עקדות ומקריבים קורבנות את נשינו וילדינו כמו אבא אברהם.
בעצם אני רק מנסה להתנחם בידיעה, שכך הוא ית' מוליד את עמו- בצער, בעצב, בדם...
בדמייך חיי! בדמייך חיי!
[ליצירה]
זה שיר תגובה
השיר הוא שיר תגובה לסיפור "מעשה בשבעה קבצנים " שכתב רבי נחמן מברסלב.
הביפור שהוא בעצם שישה סיפורים בתוך סיפור מסגרת, (את סיפור הקבצן השביעי הוא לא הספיק לסיים)
מתאר קבצנים -בעלי לקות פיזית. כל אחד ולקותו.
שבה- באופ]ן מפתיע הוא מתברך דוקא.
ניסיתי לשוחח עם הסיפור,
ועל כן לא ראיתי צורך לשוחח עם כל דמות ודמות,
אולי פעם אכתוב המשך.....
תגובות