בס"ד כי לעולם חסדו | צ. טורקיז פרק קמ"ג ואחרון: הסב האבוד חוזר. תקציר הפרקים הקודמים: נעים וחמידן הם זוג תאומים הגדלים עם אמם בתוניס ביודעם שהם ערבים. על האב אין הם יודעים דבר. אמם עובדת למחייתה בתור מזכירה בארגון טרור מקומי, השולח אותה כחלק מהעבודה לברזיל. בברזיל נרשמים הילדים לבית ספר, אולם מהר מאד בורחים ממנו ומתחילים לשוטט ביערות הסמוכים. כעבור חודשיים מאז הגיעם לברזיל, נקלעת האם לתאונת מטוס בעת שנסעה לעבודה באוטובוס: מטוס נוסעים קטן של חברה יפנית התרסק לתוך האוטובוס בו נסעה וכל הנוסעים נספו, למעט אמם-מורתם של התאומים, שנצלה ע"י הסוכן מנדלקורן והובאה כשכולה מכוסה בכוויות לבית החולים. עד שהוזעקו נעים וחמידן לביה"ח מתוך היערות כבר שכבה האם על ערש-דווי, ובעוד נשמתה באפה לחשה להם כי היא יהודיה. לילדים לא היה מושג מה דבר זה אומר ולכן לאחר לוית אמם חזרו ליערות. יום אחד במהלך שיטוטם ביערות מצאו אדם זקן שאמץ אותם ונתן להם לאכול. נעים וחמידן התגוררו בבקתתו תקופת מה והוא חינך אותם בדרכו שלו. הזקן לקח אותם איתו לעבודה וכך הם למדו כל מה שצריך על טחינת פולי קפה. באחד הימים הגיע מכתב מארגון הטרור בו עבדה אמם המזמין אותם לקבל את משכורתה. בראות הזקן המארח את המכתב, התחלחל מכך שמדובר בילדים שאמם עבדה כטרוריסטית וזרק אותם מביתו. כיון שלשניים לא היה לאן לפנות וכן כתוצאה מכך שהזקן פגע בהם והם נעלבו קשות, הצטרפו נעים וחמידן לארגון. לאט הם עלו בדרגה לאחר שגילו כישורים מדהימים, ובאחד הימים נשלחו לפלסטין לבצע פיגועים. כמובן שהאחים היו גאים על השליחות, ובלב שמח עלו על המטוס לישראל. בגלל חוסר תיאום בין ארגוני הטרור, נחטף המטוס בו טסו גיבורי סיפורנו בידי מחבלים אפגניים. המחבלים השתלטו על המטוס והטיסו אותו לעבר פסל החרות. בעוד המטוס צולל לכיוון הפסל, קמו נעים וחמידן, ובהירואיות מרובה פרצו לתא הטייס והיטו את ההגה בשניות האחרונות. אנחת רוחה פרצה מפיות הנוסעים ושירת הבה נגילה הבה הדהדה בחלל המטוס. המחבלים, לעומת השאר, היו רחוקים מלהיות מרוצים. הם כיוונו את המקלעים שלהם אל האחים, אולם התאומים היו מהירים מהם. הם מיהרו לשלוף את נשקם הם, וקרב יריות נוראי פרץ במטוס. בסיכומו של קרב נהרגו המחבלים, אולם גם הטייס וטייס המשנה כבר לא היו בין החיים. משנוכחו בכך שהמטוס יצא משליטה וכי הוא צולל מטה, מנסים השנים לחפש היאך מפעילים את הטייס האוטומטי, אולם ללא הצלחה. כעבור מספר דקות התרסק המטוס בים וטבע. למעט שניים, לא נמצאו ניצולים. בעוד האחים בוחנים את לוח המחוונים הגיח מפנים המטוס הסוכן מנדלקורן והגיש להם שני מצנחים. הוא פתח את פתח החרום, ושלושתם קפצו המימה. לאחר שנחתו בים ניתק הסוכן את המצנחים מעל האחים ושחה לעבר חופי ניו-יורק כשהוא סוחב איתו את נעים וחמידן. לאחר שהתגבר על הגלים הסוערים שנוצרו בעקבות התרסקות המטוס, הגיעו השלושה לחוף, שם הניח הסוכן את האחים להתאושש באחת הקפיטריות, ונעלם. לאחר שנחו הם מגלים שבקרבתם שוכן בית כנסת, ואיש עם פאות מזמין אותם להשלים מנין. הניצוץ היהודי נדלק בליבם, והם מחליטים להתקרב ליהדות. נעים וחמידן נענים לקריאה ומשלימים מנין והאיש עם הפאות, גד שמילבאום שמו, מזמין אותם לאחר התפילה לביתו ומכבד אותם בטשולנט חם. שני התאומים נשארים בביתו חודשים מספר, בהם הם מגלים את היהדות וחוזרים בתשובה. גד שמילבאום מספר להם כי משאת נפשו היא להגיע לארץ הקודש, ושני האחים גומרים אומר ללוותו בדרכו ולממן את נסיעתם ונסיעת המשפחה. לאחר מספר חודשים בהם עבדו השנים בטחינת פולי קפה (זה כל מה שידעו), השיגו כרטיסים לאניה במחיר סביר עבור משפחת שמילבאום המורחבת ועבורם. אחרי כמה ימי הפלגה רגועים פורצת סערה נוראית והאניה מחשבת להישבר. בני המשפחה לא אומרים נואש והם משננים בתאם פרקי תהילים. לאחר שהמים החלו לחדור והוברר להם שהתורן הראשי נשבר, הם עולים לסיפון ומחפשים הצלה. אט אט מתחילה הספינה לשקוע, והאנשים מתרוצצים על הסיפון בבהלה וביאוש. לפתע מבחינים האחים בדמות הנאבקת בין הגלים. הם מצמצמים את עיניהם ומגלים שמדובר בסוכן מנדלקורן, ששחה בתוך הים כשתיק ענק על גבו. נעים וחמידן, שבינתים עִברתוּ ל'נעם' ו'חומד', אותתו לו שיבוא, בעוד הם מכנסים את בני לוויתם, הלא הם משפחת שמילבאום. לאחר שמטפס הסוכן מנדלקורן אל הסיפון הוא מבחין בקבוצה הקטנה שהתקבצה והוא בא במבוכה, שהרי ניכר בעליל שלא יוכל לשאת את כולם בים סוער. אך הסוכן מתעשת עד מהרה ושולף מתיקו סירת גומי מתנפח-אל-הפחת. המשפחה והאחים עולים על הסירה, והסוכן מנווט אותה לחוף מבטחים. בבריטניה, לשם הגיעו, מוצאים הנוודים קהילה יהודית חמה שדואגת להם לכל הנדרש. משפחת שמילבאום מחליטה להשאר שם עד שיתבססו מעט, אולם האחים כבר קצרי רוח ומחליטים להמשיך לישראל בגפם. הם עוברים דרך רצופת מכשולים והרפתקאות ומתפרנסים הודות למפעלים לטחינת פולי קפה שנקרו בדרכם. נעם וחומד מגיעים לישראל, לומדים עברית ונרשמים לישיבת הר-המור בירושלים. שם, הודות להשגחה פרטית נפלאה הם מגלים את אביהם – הרב שאול, והוא מספר להם על התהפוכות שעברו עליו. אביו היה מרגל יהודי מטעם המוסד שהושתל בתוניס. הוא התחתן עם בחורה יהודיה שחשבה שהוא ערבי, וכך גם גדל שאול הקטן, בחשבו שהוריו ערבים. באחד הימים עלה המודיעין התוניסאי על המרגל, והוא הוברח מבעוד מועד. כל המשפחה נאסרה לזמן מה ולאחר שהשתחררה האם, חזרה ליהדותה. הבן שאול סרב להכיר ביהדותו, התחתן עם בחורה ערבית, אולם ייסורי המצפון חלחלו בו והוא ברח באחד הימים לישראל. שני התאומים נרעשים מהסיפור והם מספרים לאביהם כי אמם אמרה שהיא יהודיה. האב הנרגש מצהיר כי אילו ידע על כך לא היה עוזב את הבית, והוא מזיל דמעות מעיניו. בתוך כך חולפת עננה על פניו, והוא אומר להם בשקט שאם אכן כך הדבר, הרי שגם אחותם יהודיה. האחים הנדהמים, שלא סופר להם מעולם על אחות כלשהי, ממהרים לבקש פרטים נוספים. האב מספר להם כי היא הוברחה בגיל צעיר לעירק והיום היא משמשת בתור המאפרת הראשית של כפילי סדאם חוסיין. האחים התאומים נבהלים, אך מקבלים על עצמם בנקיטת חפץ להציל את אחותם מידי העירקים ויהי מה. לאחר שארזו צידה, הם נוסעים במונית ערבית קטנה לעירק תוך שהם מבריחים את הגבולות בעוד הם מחופשים לחיילים עירקיים. בדרך לבונקר הראשי של הדיקטטור נפתחת לעברם אש ממקלעי הצבא האמריקאי. האחים המחופשים ממהרים להסתתר מאחורי שיח קטן שעמד בצד הדרך, ובעוד הם ממלמלים פרקי תהילים שמעו אש מהכיוון הנגדי נפתחת כנגד האמריקאים. הם מרימים את הראש ומזהים מאחורי המקלע את הסוכן מנדלקורן. הם זוקפים לו אגודלים, והוא מחזיר להם קריצה ומסמן להם להוריד את הראש חזרה, במחילה. לאחר שחוסלה הפלוגה האמריקאית, קם הסוכן מאחורי נשקו ומדריך אותם בלי קול אל הבונקר. כשמגיעים האחים אל הבונקר הראשי מקבלים אותם בכבוד רב על כך שחיסלו את הפלוגה האמריקאית. האחים, בלי לאבד זמן, דורשים פגישה עם האחראי על הצוות הטכני של הכפילים. לאחר שנקבעת הפגישה והם מובאים אל האחראי, מתברר להם שיצטרכו לגדל שפם רציני, וכל עוד המצב שונה הם לא יכולים להיות כפילים. האחים הממורמרים יוצאים בפחי נפש, אך האחראי על הכפילים קורא להם לשוב. הוא שואל אותם מה הם יודעים לעשות, ולאחר שמתברר לו שהם טוחני פולי קפה מקצועיים, הם נשלחים היישר אל המטחנות. אכן, בכך באה רווחה לעירקים. כעבור כמה ימי טחינה קיבלו נעם וחומד הפסקה והם החלו לחפש את אחותם האובדת. לאחר זמן מה נודע להם שאחותם נשלחה לצינוק. באחד הלילות הם מתגנבים לצינוק, אך אחד השומרים מבחין בהם ונועל אותם בצינוק, שם הם מתוודעים לאחותם ומספרים לה את כל אשר הם יודעים. האחות התרגשה והחליטה לחזור בתשובה אף היא, כיון שמאסה בחיים השפלים של הגויים. אך אז מתחילה האחות לבכות ואומרת כי בכל מקרה יהרגו את כולם. האחים מרגיעים אותה ואומרים לה כי נפלאות דרכי הבורא. כולם הולכים לישון בהרגשה שיהיה בסדר, וגם אם לא, יכול להיות יותר גרוע. בחצי הלילה הם מתעוררים ורואים מעליהם את הסוכן מנדלקורן. הסוכן אומר להם לקום ולצאת דרך המנהרה שחפר. הם ניגשים לעומק המרתף ומגלים כי נחפרה מחילה בדופן הצינוק. הסוכן מצייד אותם באופני בי. אם. אקס. חדשות ובבקבוקי מים מינרלים ושולח אותם דרך המחילה בהבטחה שהוא יישאר לחפות. שלושת האחים הנרגשים נוטלים את האופניים ונכנסים בחשש לתוך המנהרה. לאחר כמה ימי רכיבה רצופים בחשיכה, ראו לפתע אור מבליח במרחק, ולאחר שיצאו מהמנהרה גילו שהגיעו לסין. בפתח המנהרה חכתה להם ריקשה לשלושה, ובלי להסס יצאו לישראל. כשהגיעו לישראל, נפרד מהם הסיני בעל הריקשה לשלום, והם מצאו את דרכם לישיבת הר המור. לאחר שהרב שאול, אב המשפחה, כינס את כולם לסעודת הודיה, סיפרו כולם את הסיפורים המופלאים שעברו עליהם, ובסוף אמר האב: "רק אחד חסר לי, מי זה הסוכן מנדלקורן?" פרק קמ"ג: הסב האבוד חוזר באותו הרגע בו נשאלה השאלה, נשמעה לפתע דפיקה על הדלת. מסעודה, הבת האובדת שעדיין לא שנתה את שמה, נגשה לפתוח את הדלת. בפתח עמד הסוכן מנדלקורן ובידו זר פרחים. עיני הרב שאול אורו ובפליאה גדולה קרא: "אבא!?" "אכן," אמר הסוכן, ודמעות נשרו מעיניו. האב נחלץ ממקומו ולעיני בניו ובתו כמו גם שאר הר-המורניקים שהיו שם, חיבק את אביו האובד. "אכן," אמר נעם בקול חולמני, "הסב האובד שב הביתה..."