[ליצירה]
ותשובה ותפילה וצדקה
מעבירין את רוע הגזירה.
וכבר אמרו חז"ל: במקום שבעלי תשובה עומדים
אפילו צדיקים גמורים אינם עומדים.
גיסי לשעבר יעץ לי עצה חכמה האומרת: שרק כאשר אתה עוזב פרק אחד בחייך ונותן לעצמך שהות להיות לבד עם עצמך, רק אז אתה יכול להתחיל בפרק חדש שעשוי להיות טוב יותר מהקודם, ומתוך ניסיון אישי-זה עובד.
[ליצירה]
אין בעולם חטא ועונש, אלא האדם בוחר במסלול בדרך בה הוא רוצה ללכת. בסופה ממילא יהיה הגמול.
בחר בדרך הרעה - הוא אשם בעונשו.
פרש מדרכו הרעה - וממילא לא יגיע אל העונש.
המקום מציב לנו את אפשרות הבחירה וביופי תבונתך ניסחת את שלב ההתלבטות לפני הבחירה עצמה בחן רב!
בהצלחה בדרכך.
יהי רצון שהמקום יאיר את עינייך לגבי הדרך הנכונה עבורך!
[ליצירה]
מדהים!
הכנות והפשטות פשוט עושים את זה!
והתוכן והצורה מתמזגים בצורה מושלמת!
ומי מאיתנו לא מתחבט ב"מה היה קורה אילו"...
מאחלת לך ולכולנו לפתוח את הדלתות הנכונות והמתאימות לכל אחד מאיתנו...
[ליצירה]
מאוד יפה. אין אמא שלא תצטרף לתפילה. חייבים אבל לזכור שהלא נודע מכיל גם את הסיכוי שמעל לבינתנו ותקוותינו האנושיות, לצד הסיכון שתמיד מדאיג. לילה טוב, ואל תדאגי, כי ה' הוא שיודע ואל תשכחי שפירוש המילה חדעת זה לאהוב. התפקיד היחידי של הדאגה הוא לעורר אותנו לבקש ממנו, להזכיר לעצמנו שהבטחון הוא רק ממנו. כמו שכתבת: שאין עוד מלבדו. מרגע שביטאת את בקשותיך, אפשר לחדול מהדאגות המציקות. אנחנו בידיו הטובות.
[ליצירה]
מי ייתן
היקפה של התפילה לא הותיר ריק בשום תחום, היא כ"כ מקיפה ויסודית.
יישר כח !!
מרגש ואף חונק בגרון.
מי ייתן ותענה תפילה זו תמיד.
ראי הצטרפותי.
[ליצירה]
יפה, וּמְשמֵח מאד!
קראתי כעת את סִדרת "הרסיסים"..
והיטבת לתאר לאורך הזמן
את התחושות העצובות והמשמחות
של פִּזור הרסיסים, ואִסוּפָם מחדש.
שיהיה במזל טוב!
[ליצירה]
תגובה זו אינה אודות היצירה: "ילדה מחברון" של מאיר פרידמן, אלא בהקשר לתגובות שבעקבותיה:
תחושת כעס ועלבון הציפה אותי, כמו את האחרים, כשקראתי את תגובתו הבוטה של היוצר על הביקורת העדינה של "ערוגה" ליצירתו. ממש נפגעתי במקומה!
כי גם אם יוצר חושב שהביקורת לא נכונה או לא חכמה בעיניו, הרי כולנו בני-אדם, ויש דרכים אנושיות להגיב ולהביע אי-הסכמה, גם מבלי לרדת לפסים אישיים, ולפגוע עם כינויי-גנאי נמוכים..
במחשבה שניה, קטונתי, אך אולי היוצר, מוכשר ככל שיהיה, הוא אדם שזקוק לחמלה... ואולי ניתן לקרוא בין השורות של תגובותיו הבוטות את קריאתו לעזרה, וכמיהתו למילה טובה..
אך לא כאן המקום לפתור מצוקות רגשיות ותסכולים, ובודאי לא במחיר של פגיעה בזולת!
יוצר אמור לדעת לקבל גם ביקורת, במיוחד אם היא מנוסחת בצורה תרבותית ועינינית.
להבנתי, האתר הזה מתאפיין ביוצרים בעלי סגנון ואופי-כתיבה ברמת איכות מסוימת, שמוצאים כאן שפה משותפת. לכן היצירות שמתפרסמות כאן עוברות תהליך סינון, כדי לעמוד בקריטריונים של רוח האתר.
חבל שאין קו-אדום גם לסגנון התגובות... כדי שהאתר ישמור על אופיו היחודי, הנקי והאיכותי יחסית לאחרים.
כעת, אני מקווה שהיוצר יקבל את תגובתי זו כביקורת בונה, ושלא אהיה הקורבן הבא של תגובתו המצליפה, בשל תגובתי זו... איזו טעות.. :-)
[ליצירה]
אני מאד אוהבת את השיר הזה,כוכב!
הוא ממש התנגן לי בראש תוך כדי קריאה.
יופי שיצא לאור! (וגם שודרג..)
אני זמזמתי:
"מנגינת הפסנתר תוּחלף בצלילי-אֵימה",
אך אתה הֵמַרתָ..