כשנכנסים למים, נהנים, שמחים, צוחקים וכל העולם נראה נפלא, כשהשמש מלמעלה מחממת, מאירה, כשאמא בחיוכה בעל הקמטים מנפנפת בידה על החוף -אתה מרגיש שהעולם כולו שלך. באותו רגע תבוא נפילה, כי אחרי כל רגע שיא, רגע מיוחד, רגע בו מרגיש אתה שה' רק בך מטפל, תגיע הנפילה. בעוד רגע בדיוק, תאבד שליטה ותתחיל לטבוע. כל גופך יתעטף במים הנהדרים ששימחו אותך, שליטפו, שגרמו להרגשה נפלאה וכל שתראה יהיה כחול עם בועות, כל שתחשוב יהיה איך אתה יוצא וכל שתרגיש יהיה כובד בנשימה. וכשלא תצליח תקרא לבחור שטיפל רק בך, ותקווה, תקווה חזק עם קפיצות ופיתולים שאתה תצא! יעברו עוד כמה שניות ואתה תבין, זהו גורלך, אתה טובע ואין דרך חזרה. פתאום כבר לא קשה לך, הנשימה כבר לא כל כך כבדה, ואתה? אתה לא מתפתל, אתה רגוע, אתה מקבל, אתה מסכים, אתה רוצה להישאר שם, היה לך טוב, כל רצונך עכשיו להגיד: "אני אוהב אתכם" למי שלא הספקת, לחבק שוב את מי שאהבת, לראות שוב את פניה של אמא בחוף, אבל לא. אתה כבר בסדר, אתה מתחיל להנות, להרגיש את המים בצורה שונה, מרגיש הקלה, כאילו קיבלת כנפיים והמעמקים נראים לך יותר יפים משהיו לפני. אבל לא הזהרתי אותך? אחרי כל רגע טוב, מגיעה הנפילה! אתה ניצל. אל תחשוב שאני מבשר רעות, אני אגלה לך-גם אחרי רגעי נפילה מגיעה השמחה. כי אם אחרי שמחה יש נפילה, אחרי נפילה יש שמחה. זוכר? לפני כמה שנים, כשחלית? חלית בגלל השמש, אותה שמש שחיממה, שהאירה , נכנסה לעורך. אכלה אט אט את גופך. ואתה? לא מצאת רגע מנוחה, כאבת, התפללת, אך התחזית הייתה שלילית, ואתה הרגשת, השמש זורחת והיא תזרח עד שהיא תסיים את תפקידה. כבר איבדת את תקוותך, אך באופן מפתיע, הגיע החורף-ניצלת. אתה יודע? יש משהו שעדיין לא סיפרתי לך. לא, זה לא הכל. כל החיים אתה עובר עליות ונפילות, אבל מנפילה אחת אתה אף פעם לא מתאושש, זוהי לא נפילה שאחריה באה השימחה, החיים משתנים, כמו תמיד, אך מאבדים חלק חשוב, אתה כבר לא נשאר אותו הדבר, אתה ממשיך, אך בליבך לא תשכח. איך אפשר? את אמא? את פניה, את חיוכה, אהבת הרבה שלא תהיה כמוהה? אתה חושב שאחרי נפילה כזאת תבוא שימחה? היא תלך ולא תחזור, היא תשב לה על החוף, שאט אט יקח אותה. ואתה? אתה לא תוכל לעשות כלום, לא להתפלל, לא לבקש, לא להילחם וגם לא יהיה רופא או מציל שיוכלו לעזור. אני יכול להגיד לך שזאת הרגשה נוראה, אבל לא משנה מה אגיד, אני בטוח שאתה מרגיש נורא, מותר לך לבכות, לקלל, לא לקבל, אבל מותר לך להמשיך, תמשיך הלאה, תעבור עוד רגעי אושר ונפילה, אבל את זה לא תוכל לשכוח גם אם תרצה. אם הקשבת טוב, יש מצב שלא סיפרתי לך עליו ואותו אתה צריך להבין לבד והוא יגיע, בדיוק עכשיו.