נשים בשונה מגברים נוטות ביתר קלות לרכוש ולהשיג דעת ולו משום שהאישה קדמה לאיש באכילה מאותו עץ הדעת וזכתה גם למין מקדמה איסטרטגית .
לכן גם ההוצאה מהכח אל הפועל, של: שליפה , מימוש וישום הדעת קלה יותר דווקא אצל האישה.
והכל לא בכדי .שהרי על כתפיהן הן נושאות עולם ומלואו ולא רק בית ולידה.
לכן הקב``ה נטע בהן חושים יותר מחודדין יותר קלים לתרגום פרקטי וישום מעשי: כח חיותי וכושר השרדות של בינה, המזינה שימור והחזקה של דברים לטווח ארוך.
לא בכדי נאמר "בחכמה יבנה בית ובתבונה יתכונן".
שהרי רק בינתן שלהן' יש בה לכונן הבית לאורך ימים.
לכן גם לא בכדי יראת השמיים שלהן גדולה יותר.
שנאמר "יראת ה` ראשית דעת" ומצינו שהיא האישה :``ראשית דעת``.
לעומתן חכמת הגברים מחופרת כאילו באדמה שצריכים תדיר לעמול קשה לחצוב אותה כמחצב .
היא יותר ערכית תיאורטית, כאילו מוצפנת רבדים רבדים מזומנת אך ליום יבוא שנאמר:
``חכמים יצפנו דעת``.
הנכון, שכמו שיש לעיתים ``שיגעון`` במקום שיש ``גאון``. כך לעיתים מימוש מאסיבי ואניסטנקטיבי של אותה ``דעת קלה`` מובילה גם לשבבים של: ``תוצאה קלילה``.
אבל זה הטפל ההכרחי בצידו של אותו עיקר גדול
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח, אנא חמישה לצדקה
לכן גם ההוצאה מהכח אל הפועל, של: שליפה , מימוש וישום הדעת קלה יותר דווקא אצל האישה.
והכל לא בכדי .שהרי על כתפיהן הן נושאות עולם ומלואו ולא רק בית ולידה.
לכן הקב``ה נטע בהן חושים יותר מחודדין יותר קלים לתרגום פרקטי וישום מעשי: כח חיותי וכושר השרדות של בינה, המזינה שימור והחזקה של דברים לטווח ארוך.
לא בכדי נאמר "בחכמה יבנה בית ובתבונה יתכונן".
שהרי רק בינתן שלהן' יש בה לכונן הבית לאורך ימים.
לכן גם לא בכדי יראת השמיים שלהן גדולה יותר.
שנאמר "יראת ה` ראשית דעת" ומצינו שהיא האישה :``ראשית דעת``.
לעומתן חכמת הגברים מחופרת כאילו באדמה שצריכים תדיר לעמול קשה לחצוב אותה כמחצב .
היא יותר ערכית תיאורטית, כאילו מוצפנת רבדים רבדים מזומנת אך ליום יבוא שנאמר:
``חכמים יצפנו דעת``.
הנכון, שכמו שיש לעיתים ``שיגעון`` במקום שיש ``גאון``. כך לעיתים מימוש מאסיבי ואניסטנקטיבי של אותה ``דעת קלה`` מובילה גם לשבבים של: ``תוצאה קלילה``.
אבל זה הטפל ההכרחי בצידו של אותו עיקר גדול
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח, אנא חמישה לצדקה
תגובות