נעלבת גם בשמי? נחמד ביותר..
אבל כדי להבהיר, אומר שזה לא מדבר על כל 'מתופפי העולם הזה', אלא על סוג מסוים של תיפוף, שנפוץ ב'מטאל' למשל, אם תרצה. אבל לא רק שם - גם במוסיקה 'רגילה', ישנם מתופפים שזו צורת התיפוף שלהם. וזה אחד הדברים שאני משתדל שלא לעשות - לא לשבור את המוסיקה, אלא להיות, ולתת את הרוח של המוסיקה.
אז אל נא תעלב..
כל נגן בעולמו השונה
משהו אחר כל אחד בונה
אוזן שונה כל נגן קונה
ומנגינה אחרת מתנה
בתזמורת - קיים התיאום.
כל השונויות והצלילים ה"אחרים" מתחברים למשהו מושלם (וגאולי).
אז נכון. קשה להתאמן. קשה לראות את היצירה השלמה באמצע המהלך, אבל זה דרכו של עולם.
וזה דרכו של אלוקים. ורק לאחר שנים רבות אפשר לראות את המהלכים האלוקיים. ואז רואים ש"הכל נכתב באותה היד" (האלכימאי / פאולו קואלו).
מכתוב.
[ליצירה]
כלומר,
נעלבת גם בשמי? נחמד ביותר..
אבל כדי להבהיר, אומר שזה לא מדבר על כל 'מתופפי העולם הזה', אלא על סוג מסוים של תיפוף, שנפוץ ב'מטאל' למשל, אם תרצה. אבל לא רק שם - גם במוסיקה 'רגילה', ישנם מתופפים שזו צורת התיפוף שלהם. וזה אחד הדברים שאני משתדל שלא לעשות - לא לשבור את המוסיקה, אלא להיות, ולתת את הרוח של המוסיקה.
אז אל נא תעלב..
[ליצירה]
לך
כל נגן בעולמו השונה
משהו אחר כל אחד בונה
אוזן שונה כל נגן קונה
ומנגינה אחרת מתנה
בתזמורת - קיים התיאום.
כל השונויות והצלילים ה"אחרים" מתחברים למשהו מושלם (וגאולי).
אז נכון. קשה להתאמן. קשה לראות את היצירה השלמה באמצע המהלך, אבל זה דרכו של עולם.
וזה דרכו של אלוקים. ורק לאחר שנים רבות אפשר לראות את המהלכים האלוקיים. ואז רואים ש"הכל נכתב באותה היד" (האלכימאי / פאולו קואלו).
מכתוב.
[ליצירה]
אה..
כמעט כמו אצ"ג?? לא, אל תגזימי.. אל תעזי להמעיט בערכו של מורנו ורבנו עד כדי אמירה שאני כמעט כמוהו.
באמת, עכשיו כשאת אומרת, אני רואה את ההשפעות של אצ"ג. בעיקר נזכרתי ב"כפרקי נבואה בוערים בי ימותי בכל הגילויים" (טוב, וכמובן גם בקולו של הרב זאב סולטנוביץ'..). לא יודע כמה זה קשור, אבל זה עלה לי.
[ליצירה]
אפשר.
מתותא = מתחת, אם כי אני לא בטוח שהצורה הזאת קיימת בש"ס. קיים מתותיה,או תותיה, כלומר מתחתיו, אבל אני לא יודע אם קיים מתותא.
דוד, אתה צריך לפתוח בסיבוב כזה?
[ליצירה]
הבהרה
השיר לא נכתב מנקודת מבט של שליח ציבור, אלא מנקודת מבט של מי שמתפלל בציבור ו'רודף' אחרי שליח הציבור.
בכל מקרה, כל אחד אמור להבין בדרך שלו ולפי הראיה שלו, וזה לא כל כך משנה באיזו כוונה בדיוק נכתב השיר, לענ"ד.
(בנץ, לא ביקשת - לא הראיתי. זה הכל..)
[ליצירה]
*
קודם כל - תודה.
ההמשך יבוא, בעז"ה. כלומר, ההמשך מתוכנן, אבל זה לו זמן רב מאוד שהוא מתעכב איפשהו בדרך בין הראש ליד, לעפרון ולדף..
על כל פנים, אני מקווה שהוא יבוא.
חוץ מזה, זה נראה כאילו אנשים מנסים לראות (או רואים) בסיפור הזה סיפור שאפשר לפענחו, ובוודאי כותבו התכוון למשהו מסוים.
אז לא. לא התכוונתי לכלום, חוץ ממה שגלוי לעין, וקצת ממה שפחות גלוי לעין. אבל מה לעשות,ברגע שכתבתי ופרסמתי, היצירה כבר לא שייכת לי, וכל אחד יכול לראות בה מה שהוא רוצה.
אז אם מישהו מחפש פענוח, אצלי הוא לא ימצא. אבל אם הוא רוצה לתת פירוש משלו, או לנתח, ואולי גם לנסות להבין מה היה בראשו של הכותב כשכתב את זה, ואלו תסביכים נפשיים עומדים מאחרי הסיפור ובלה בלה, אין לי בעיה, בכבוד.
אבל לדידי, זה רק סיפור, ותו לא.
ושוב תודה, אם כי אני ממש לא חושב שהכישרון נוטף לי בין האצבעות, הראל. אולי יש לי כשרון ואולי לא, את זה אני לא יודע. אבל בודאי שאין צורך להגזים.
תגובות