היא ישבה מולי בשולחן עגול בבית קפה, עיניה היו יפות עד מאוד והאירו את בית הקפה בהמייתן. שערה גלש כתכול גלים אלי חוף חשתי כי ברגע זה אוכל לעשות הכל בעבורה. הייתה זו הפגישה הרביעית שלי עם אורית, אני שלפני חמשה חודשים השתחררתי מן הצבא וקיבלתי את מענק חיי -אורית. כעת ציפיתי למוצא דבריה. "יאיר" פתחה ואמרה "לא נוח לי אתה שומע, אני רוצה לחזק איתך קשר ואילו אתה בחור שכרגע השתחרר מהצבא ולא התנסה בתרבות העולם, לא רכש השכלה אקדמית ולא טעם את טעמה" "ולפיכך." שאלתי. "לפיכך, אני יוצאת בעוד שבועיים לשליחות בת שלוש שנים במדינות חבר העמים, ושאחזור ואראה אותך אקדמאי בעל תואר ראשון כמוני, אהיה שלך. והיה בטוח כי אשמור על עצמי בשבילך ואהיה סוליטו לאורך כל הדרך" "האם תבטיחי לי?" "כן, אתן את מילת הכבוד שלי, אם תגמור את התואר -בכל מה שתחפוץ ללמוד -אהיה שלך" "בוודאי, בשבילך שווה להקריב ולו שלוש שנים, וכי רק ארוויח מזה ויצא לי מזה" השבתי וכולי נפעם ממראה ומשכלה. נפרדתי ממנה לשלום ונרשמתי לאוניברסיטה בציפיה. היא נסעה למשך שלוש שנים. במשך אותם שלוש שנים למדתי והשלמתי תואר במדעי החברה. אנשים שאלו אותי "מה יצא מזה" בחורות נמנעו ממני כי עשו את החשבון שאם הוא לומד משהו שלא יצא ממנו משהו כלכלי אזי בטוח שלא יצא ממנו משהו במישור הרומנטי, וכך חשתי מוגן ונאמן להבטחתי לאורית המקסימה. אותם אלו שדירבנו אותי לרכוש השכלה אקדמית כלשהיא בהיותי בצבא החלו לקנטר אותי בשאלות של "מה יצא מזה" אך אני אמרתי לעצמי כי בתום אותן שנים תצא לי מזה אורית המקסימה. בכדי להימנע מתופעות כאלו הייתי אומר לאנשים שהכרתי, לקנטרנים פוטנציאלים, כי אני לא לומד ולא עושה כלום. "מה" היו אומרים "תלמד באוניברסיטה, זה יתן לך כרטיס לחיים !" לאחר שהייתי שומע את הרצאתם המוטיבציונית הייתי עונה: "אני משלים בקרוב תואר במדעי החברה" וכך הייתי עוקף אותם ומונע מהם לשאול את השאלה המפורסמת: "מה יצא מזה" עברו שלוש שנים שבהם אורית הייתה מול עיני. סיימתי תואר על אף כל הקינטורים ודווקא נהניתי מזה. נודע לי כי היא חזרה לארץ וניסיתי להשיג את מספרה. לבסוף ראיתי אותה יום אחד.... היא חבקה בן, כלומר היא הלכה עם בחור והיה נראה כי הם זוג מזה זמן. זה היה ברחוב המסחרי ההומה, אני הייתי בצד השני של הכביש וכשראיתי אותה חציתי את הכביש בבהילו. "אורית?" שאלתי. והיא הסבה ראשה ואמרה במעין אדישות והטיית ראש: "הו, זה אתה!" "ומי זה" שאלתי והחוויתי כלפי בן הזוג. "זה ארוסי, סשה" נדהמתי חזור והידהם, כמעט בערה בי חמתי להתפקע, שלוש שנים שאני שומר עצמי בשבילה ומתבזה והיא בוגדת שכזו!!! "במה אתה עוסק?" שאלתי "אני אינסטלטור" השיב במבטא רוסי כבד "האם הוא למד השכלה אקדמית, מה למד - מדעי האסלה והאמבטיה!?" ואורית השיבה בחוסר אכפתיות: "בא לי, זכותי ! שלוש שנים להיות לבד, בחורה זה לא כמו בחור! "זהו בחור שלא טעם טעמה של השכלה אקדמית" רגזתי "אתה, מה אתה יודע" התערב סשה "אני למדתי באוניברסיטה של החיים !" "ואני" השבתי "למדתי כרגע בשלוש הדקות האלו את מה שלא למדתי בשלוש השנים!!! ועשיתי תואר במדעי אורית הבוגדנית!!!"