אצבעותייך פורטות ניצוצות של תשוקה
את משאירה אחריך שביל של כוכב כוכבים
את זזה כמו הפרחים ברוח
רק דבר אחד תדעי לך
כל אלו מילים ריקות,
אבל אני מוכן לומר כל דבר
רק שתהיי מרוצה
באהבה.
[ליצירה]
מבחינה פיוטית השיר לוקה בחסר.
אין תחכום במילים.
אולי את מכירה את השיר -
גשם יורד על פני רעי
על פני רעי החיים אשר מכסים ראשיהם בשמיכה
ועל פני רעי המתים אשר אינם מכסים עוד
שיר קצר גדוש בתוכן ומשחקי מילים משמעויות ומסרים.
אין מבנה לשיר, אין חריזה, אין קצב לשיר, גם הקשר בין הבתים הוא לא טבעי.
הוא לא צריך להיות הגיוני משום שמדובר פה בתהליכים תודעתיים אבל לתהליכים הללו כן יש הרמוניה שבשיר הזה אין.
[ליצירה]
זה נשמע יבש אולי כאילו ניסית למצוא דרך להעביר את המסר בצורה ישירה מדי והרי השירה היא אמצעי להעביר מסר שלא באמצעי ישיר לא בשביל היופי או בשביל הכיף אלא שזו הדרך היחידה למצוא את החיבור לפנימיות של האחר.
ממש כמו שבאהבה אין מילים השירה מכירה בכך שלחוויה האמיתית אין מילים והיא מנסה להעביר את החוויה באמצעות בניין חוויה מתווך.
תגובות